خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین خبر داد:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: به منظور آشنایی روستائیان با مزایای عضوی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، طرح روستاگردشی بیمه اجتماعی روستائیان در 150 روستای استان قزوین اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۶۴
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

سعید رضایی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اجرای طرح روستاگردشی بیمه تأمین اجتماعی روستائیان در سطح استان اظهار داشت: آشنایی هر چه بیشتر روستائیان با نحوه عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و مزایای آن گام مهمی در راستای افزایش آمار بیمه شدگان این صندوق به شمار می رود.
وی افزود: در این راستا سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم تا به صورت حضوری و چهره به چهره با روستائیان استان در خصوص مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان گفت و گو کنیم تا آن ها آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین اضافه کرد: به منظور تحقق این مهم اجرای طرح روستاگردشی بیمه تأمین اجتماعی را در دستورکار قرار دادیم که تاکنون این طرح در 150 روستای استان اجرا شده است.
رضایی ادامه داد: با اجرای این طرح آگاهی روستائیان از طرح مذکور نسبت به قبل افزایش یافته است اما به دلیل اعتماد کم مردم به نهادهای دولتی و با توجه به دولتی بودن این صندوق، استقبال زیادی از سوی عامه روستائیان برای ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی شاهد نیستیم.
وی عنوان کرد: وقوع زلزله کرمانشاه مصداق بازر عدم اعتماد مردم به نهادهای دولتی است که موجب شد بخش قابل توجهی از مردم کمک های خود به زلزله زدگان را از طریق نهادهای دولتی ارسال نکرده و از روش های مختلف برای این منظور بهره بگیرند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین تصریح کرد: اگر دولت بخواهد عملکرد خوبی هم در این طرح داشته باشد اما ذهنیت بد مردم مانع از استقبال آنان از طرح صندوق بیمه اجتماعی روستائیان می شود.
رضایی گفت: در مدت 4 سال گذشته 2 دوره مختلف در قالب طرحروستاگردشی در روستاهای استان حضور پیدا کردیم اما آن نتیجه ای که مدنظؤ ما بود، محقق نشد.
وی بیان کرد: اگر بیمه اجتماعی روستائیان همراه با دفترچه درمانی بود قطع به یقین به نتایج قابل قبول تری دست پیدا می کردیم اما با توجه به این که عدم صدور دفترچه درمانی در این نوع بیمه موفق نشدیم اعتماد مردم را به خوبی جلب کنیم.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین افزود: بر اساس مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 85 بحث بیمه روستائیان به سازمان خدمات درمانی سپرده شد که در حال حاضر این طرح در قالب بیمه سلامت اجرا می شود.
رضایی خاطرنشان کرد: این تفکیک موجب شد که صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در حقیقت ویترین خود را از دست بدهد بنابراین از سال 85 تاکنون تلاش زیادی کردیم تا بحث بیمه اجتماعی روستائیان را در بین مردم روستا ترویج دهیم اما هنوز به نتایج مدنظر دست پیدا نکرده ایم.
وی یادآور شد: امید است با اطلاع رسانی هایی که انجام می شود بتوانیم بخش اعظم روستائیان استان را تحت پوشش این بیمه درآورده و بستری فراهم کنیم تا روستائیان استان بتوانند از مزایای صندوق بیمه روستائیان بهره مند شوند.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها