مشارکت مردم در تامین امنیت، یک اصل است که برای ایجاد امنیت پایدار، باید علاوه بر استفاده از توان نیروهای انتظامی و نظامی، از توان و پتانسیل مردمی نیز بهره‌مند شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۱۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دومین جلسه کمیته استانی جلب مشارکت‌ های مردمی در توسعه نظم و امنیت استان، گفت: باید این نگرش در مردم ایجاد شود که احساس امنیت و ایجاد آرامش به عنوان یکی از خدمات اجتماعی در جامعه، هزینه بَر است و به همین دلیل همه مردم بسته به توان خود باید در ایجاد امنیت در کشور، مشارکت کنند.

اسداله درویش ‌امیری با اشاره به اینکه جلب مشارکت ‌های مردمی در جهت توسعه نظم و امنیت، باید با کمترین هزینه و به‌ گونه‌ای انجام شود تا خدشه‌ ای به فعالیت نیروی انتظامی وارد نشود، افزود: تردیدی در این موضوع نیست که اداره کشور و جامعه باید از طریق مشارکت های مردم، انجام شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورهایی که فاقد منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی از جمله نفت هستند، با رویکرد استفاده از مشارکت های مردمی و با اخذ مالیات از مردم اداره می شوند؛ چرا که مالیات به عنوان منبعی به منظور جلب مشارکت های مردمی و در راستای مشارکت اقتصادی مردم در توسعه کشور، قلمداد می شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: مردم باید این موضوع را بپذیرند که شریک زندگی در ایجاد و تامین مقوله مهمی از جمله امنیت اجتماعی هستند و در کنار هزینه ‌های زندگی شخصی، باید در زندگی عمومی و اجتماعی ‌شان که نظم و امنیت نیز بخشی از آن است، مشارکت کنند.

اسداله درویش ‌امیری گفت: فرهنگ ‌سازی به منظور مشارکت مردم در زندگی اجتماعی، نیازمند زمان بوده و برای رسیدن به این نقطه، راه طولانی در پیش است که این امر باید در دراز مدت و با ظرافت در عمل، فرهنگ ‌سازی شود و فرمانداران شهرستان‌ های مختلف کشور و استان نیز در کنار مجموعه نیروی انتظامی، زمینه ‌های تشویق مردم برای این مشارکت را فراهم آورند.

وی افزود: مشارکت مردم در تامین امنیت، یک اصل است که برای ایجاد امنیت پایدار، باید علاوه بر استفاده از توان نیروهای انتظامی و نظامی، از توان و پتانسیل مردمی نیز بهره‌مند شد؛ به گونه ای که نیروی انتظامی باید به قدری مقتدرانه عمل کند که ضمن حفظ قدرت و اختیار خود، روز به‌ روز قوی ‌تر و با صلابت ‌تر شود.

استاندار زنجان  اظهار داشت: اقداماتی برای جلب مشارکت مردم در اداره کشور صورت گرفته است که دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کنار سایر مالیات ‌های مستقیم و غیر مستقیم، نمونه‌ای از این اقدامات در راستای مشارکت مردم در زندگی اجتماعی است.

ارسال نظرات