هشدار تشکل‌های مرغداران به ۲ وزیر اقتصادی دولت درباره شیوع آنفلوآنزا +سند

تشکل‌های مرغداران نامه‌ای سرگشاده به ۲ وزیر اقتصادی دولت نوشتند و درباره احتمال گسترش و شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در کشور و وارد آمدن خسارت سنگین به فعالان این صنعت، هشدار دادند.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۸۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتحادیه های مرغداری کشور با ارسال نامه ای واحد به دو وزیر اقتصادی مرتبط، درباره احتمال شیوع  و گسترش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور ناشی از برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌المللی دام و طیور تهران در فصل نامناسب هشدار دادند.

در این نامه که به حجتی وزیر جهاد کشاورزی و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته شده، آمده است:«همانگونه که مستحضرید بیماری فوق حاد تنفسی در سالهای اخیر آسیب‌های شدید و جبران‌ناپذیری را به صنعت طیور وارد آورده و همچنان تهدیدی بزرگ برای این صنعت به شمار می‌رود. از آنجایی که موج جدید بیماری در سال جاری با یک ماه تعجیل و با شدت بیشتری شروع شده، قرنطینه همه جانبه و کاملتری از سوی جمیع عوامل نقش‌آفرین در صنعت را طلب می‌نماید.

در این میان نقش انتقالی مکانیکی ویروس توسط افراد شاغل و بین مزارع، اصلی‌ترین نقش را در گسترش جغرافیایی این ویروس داشته و به نظر کارشناسان، مهمترین راه جلوگیری از انتشار بیماری، حداقل کردن تردد و ارتباطات مزارع می‌باشد.

لذا درخواست دارد با عنایت به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های متداول در صنعت طیور یکی از راه‌های انتقال عامل بیماری می‌باشد، موافقت فرمایید از برگزاری نمایشگاه‌ها بین‌المللی دام و طیور که در روزهای آتی اجرا خواهد شد و نمایشگاه‌های مشابه در استان‌ها خودداری و برگزاری این نمایشگاه‌ها را به فصل دیگری (ترجیحا تابستان) که حدت و شدت انتقال بیماری کمتر می‌باشد موکول گردد."

ارسال نظرات