الگوی کارآفرینی یک شکل پایدار از انجام کسب وکار است و به توصیف انسجام در انتخاب استراتژیک میپردازد که به کار بردن فرآیند را با ایجاد ارزش برای سطوح عملیاتی ،تاکتیکی و استراتژیک در سازمان تسهیل میکند.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۷۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

دکتر علی پارسا  نخبه و پژوهشگر بسیجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: چندی است که صحبت از اقتصاد برای همه ناامید کننده و دور از تحرک اقتصادی است.چنانکه همگان بر رکود حاضر در بازار اجحاف داشته و همواره برای خروج ازین بحران در تلاشند.تلاش و کوشش اساتید و نخبگان کشوری به این نقطه از کار رسیده است که در حال حاضر کارآفرینی موتور محرک اقتصاد نامیده می شود.بنابراین رسیدن به اهداف عالی در اقتصاد میسر نمی شود مگر با کارآفرینی و تولید ثروت.
وی افزود: الگوی کارآفرینی یک شکل پایدار از انجام کسب وکار است و به توصیف انسجام در انتخاب استراتژیک میپردازد که به کار بردن فرآیند را با ایجاد ارزش برای سطوح عملیاتی ،تاکتیکی و استراتژیک در سازمان تسهیل میکند.الگوی کارآفرینی بر نیاز به تمرکز بر روی فهم ارتباطات و ارتباطات متقابل کارآفرینی با عملکرد های آن تاکید می کند.بنابراین هسته ی یک توصیف الگوی کارآفرینی ارتباطاتی است که ارزش آن ایجاد می کند.

پارسا در چرایی اینکه کارآفرینی در ایران همواره دارای مشکلات و گاها شکست است گفت:کارآفرینی اساس و عامل حرکت اقتصاد است.همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود میفرمایند: امروز ایران بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز داردتا همچون عقابی تیز پرواز درفضای پیشرفت ،آبادانی و افتخار اوج گیرد.

وی عنوان کرد: کارآفرینی باید دقیق و سنجیده باشد و مهم ترین بحث داشتن الگوی کارآفرینی است.الگویی که با توجه به نیاز منطقه ،پتانسیل ها منطقه و توان نیروی کاری منطقه ترسیم شود و این الگو میتواند برای مناطق شمالی،جنوبی،شرقی و غربی ایران متفاوت باشد و باید پارامترهای اصلی در نظر گرفته شوند.
پارسا در پایان کارآفرینی را نیروی محرک و عاملی برای زندگی آرام و توام با پویایی دانست و مهم ترین نکته برای رضایت مردم از دولت را توسعه ی کار و اشتغال بیان نمود.
ارسال نظرات