حجت الاسلام علیمرادی با ذکر حدیثی قدسی که خداوند می فرماید من جانشین شهید در میان خانواده اش هستم یادآور شد: این بشارتی به خانواده شهیدان است که خدا جای شهید را  برایشان پر می کند و خداوند می فرماید هر کس خانواده شهید را راضی نگه دارد و به خانواده آنها خدمت کند و مایه تسلی خاطر او باشد مرا راضی کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۲۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، 

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در یادواره شهدای روستای صولان قلعه گنج با اشاره به آیه ای از قرآن در مقام شهید گفت: این که شهدا زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند قضاوتی است که خداوند در حق شهدا فرموده است و به آنان که تصور می کنند شهیدان نابود شده اند این را اعلام می کند. شهیدا چون عزیزترین گوهر وجودی خود را تقدیم خداوند کرده اند به حی مطلق و زندگی جاوید رسیده اند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت زیارت شهدا و پاک بودن مدفن شهیدان خاطر نشان کرد: مطابق با این زیارت توقع این است که در سرزمینی که شهیدان خون پاک خود را ریخته اند و در آن مدفون هستند هیچ اثری از گناه و پلیدی و زشتی نباشد. هیچ ردپایی از فساد اخلاقی، فساد مالی، فساد سیاسی و قدرت طلبی و زراندوزی وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه اثر این جهانی شهید، پاکی و طهارت جامعه است، بیان کرد: شهیدان به آن حیات رسیده اند تا حیات طیبه، در جامعه برقرار شود؛ حیات طیبه یعنی حاکم شدن دین خدا بر همه ابعاد و وجوه زندگی؛ خدای متعال پیامبرش را برای زندگی ممتاز انسانی بشر آورده و ائمه را برای این ماموریت داده است و خون شهیدان را برای همین پذیرفته که جامعه زنده باشد و حیات داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: زنده بودن جامعه به حاکمیت دین و نماز، حجاب و عفاف است؛ به این است که اقتصاد ما سالم باشد، خانواده ما سالم باشد و رد پای شیاطین در زندگی ما، در روابط اقتصادی ما و سیاست ما نباشد؛ به این است که مسئولی که به برکت خون شهیدان به موقعیتی رسیده، از مقامش سوء استفاده نکند و نخواهد مالی که حق او نیست را بردارد و به خاطر موقعیتی که دارد دست به طلب رشوه و مال حرام کند.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با ذکر حدیثی قدسی که خداوند می فرماید من جانشین شهید در میان خانواده اش هستم یادآور شد: این بشارتی به خانواده شهیدان است که خدا جای شهید را  برایشان پر می کند و خداوند می فرماید هر کس خانواده شهید را راضی نگه دارد و به خانواده آنها خدمت کند و مایه تسلی خاطر او باشد مرا راضی کرده است.
وی با بیان اینکه همه می توانند خانوده شهید را راضی نگه دارند، ابراز کرد: مسئولان با امانت دانستن مسئولیت و مراقبت و محافظت از آن و طعمه ندانستن آن می توانند خانواده شهید را راضی نگه دارند. دختر و پسر جوان ما با کار و تلاش و درس خواندن و گرد گناه نگشتن می تواند منجر به خشنودی خانواده شهید و در نهایت خداوند شود. و بر عکس  این هم در حدیث قدسی آمده که هر کس خانواده شهید را برنجاند خدا را رنجانده و به خشم آورده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با ذکر حدیثی از رسول خدا(ص) تصریح کرد: همه مومنین در عالم قبر و برزخ مورد امتحان و سوال و جواب است به جز شهید. مقام شهید این است که در عالم قبر و برزخ خیالش از حساب و کتاب راحت است؛ زیرا شهید آن زمان که برق شمشیر بالای سرش را دید و جان خود را تقدیم راه خدا کرد، بزرگترین آزمون و سوالش را از سر گذراند. و چه امتحانی بالاتر و دشوار تر این که جان کسی خواسته شود و بی اغماض جان دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی در پایان با بیان اینکه بالاترین خیررسان به جامعه شهدا هستند خاطرنشان کرد: شهید بالاترین و ممتاز ترین گوهر وجود خود را تقدیم راه خیر کرده  و بالاترین خیر رسان به جامعه شهید است که جان خود را برای عزت جامعه و مسلط نشدن دشمنان داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات