عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

وابستگی فعلی به دلار نتیجه اجرای اقتصاد نفتی است

صرامی گفت: حذف اقتصاد نفتی باید روزی محقق شود که اگر اجرا شود می تواند وابستگی ما را از دلار کم کند.
کد خبر: ۸۹۵۳۲۰۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲

محسن صرامی،عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سازو کار حذف دلار از معاملات بین المللی که در دیدار مقام معظم رهبری با پوتین مورد تأکید قرار گرفت؛ گفت: چون بیشتر مبادلات ما شامل اقلام اساسی کشور و کالاهایی که استفاده آن در روزمرگی مردم به چشم می خورد، است.باید استانداردها را در کشور رعایت کنیم و با شفاف سازی مالی و حمایت از تولید داخلی نیازمان را به استفاده از دلار به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: باید گره های کوری که بین اقتصاد و دلار و این مبادلات است با دست باز کنیم و کاری نکنیم که بخواهیم این مشکلات با دندان باز شود. بر همین اساس باید بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی حمایت کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته های حمایتی خود را به اجرا درآورد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اگر این اقدامات و حمایت ها اجرایی شود امکان حذف دلار از مبادلات ما محقق می شود و پیش زمینه هایی که تاکنون در خصوص حذف دلار مطرح می شود در حد شعار و حرف است.حذف اقتصاد نفتی باید روزی محقق شود که اگر اجرا شود می تواند وابستگی ما را از دلار کم کند.

ارسال نظرات