خبرهای داغ:
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج مصداق اتم و اکمل است در تعریف بسیج گفت: بسیج مصداق کار گروهی و جهادی است.
کد خبر: ۸۹۵۳۰۵۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از شاهکارهای امام تشکیل بسیج مستضعفین است اظهارداشت: بسیج از یادگاری های ارزشمند امام راحل بزرگوار ما است.

 وی عنوان کرد: در شرایطی که جمع کردن و کار گروهی انجام دادن کار بسیار سختی بود امام با ایجاد این معجزه بزرگ قرن توانستند از ظرفیت های مختلف جامعه به زیبایی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج مصداق اتم و اکمل است در تعریف بسیج اضافه کرد: بسیج مصداق کار گروهی و جهادی است.

وی با اشاره به علل ماندگاری تفکر بسیجی خاطرنشان کرد: همانطور که در فرمایشات رهبری آمده است بسیج به عنوان پدیده جامعه اسلامی و یکی از مباحثی است که جامعه ما الان به شدت در همه بخش ها محتاج مدیریت جهادی است.

نوفرستی بیان داشت: همانطور که در دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی پیروز میدان شد؛ در اوایل انقلاب مدیریت جهادی بود که با ایجاد روحیه امید و نشاط به روستاها که در دوره ستم شاهی دچار ضعف و مشکل بودند روح تازه دمید.

 وی ادامه داد: کار گروهی و همکاری در بخش های کشاورزی و سازندگی و غیره در روستاها انجام شد. امروز و بعد از دوران دفاع مقدس نیز محتاج مدیریت جهادی در جامعه هستیم.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی و مهم بسیج و بسیجی اخلاص است اظهارداشت: اخلاص انسان را به هدف می رساند و هر جا ما با اخلاص که باید در کار بسیجی ها متبلور باشد پیش رفتیم آثار و نتایج خوبی گرفتیم.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های دیگر بسیجیان، دشمن شناسی و همان تولی و تبری است که در دین آمده است افزود: امروز مصداق دشمن متفاوت و بخشی از بیرون و بخشی از درون است. جنگ نرم هجمه اصلی دشمن است.

نوفرستی ولایتمداری را از دیگر شاخصه های بسیجیان برشمرد و اظهارکرد: ولایتمداری یعنی همیشه انسان یک محور را در جامعه مدنظر داشته باشد که از زمان ائمه و انبیاء بوده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز وکلای امام زمان(عج) مراجع تقلید هستند خاطرنشان کرد: دشمن به دلیل سیلی هایی که از ولی فقیه خورده است هجمه های زیادی بر علیه ایشان دارد و ولایتمداری مولفه بسیار مهم است .

این مدیر بسیجی با بیان اینکه مردم داری از مولفه های اصلی بسیج است اظهارداشت: با مردم بودن و در کنار مردم بودن از امتیازات بسیج است.

ارتباط با ذخایر انقلاب و اسوه های الهی موجب حفظ بسیج است

وی بیان داشت: در یک نگاه عموم مردم ایران را بسیجی می دانیم چون ایرانی همواره خودش یک فرهنگ و پیشینه ارزشمند دارد.

نوفرستی افزود: به یک معنا نیز کسانی بسیجی هستند که در پایگاه بسیج ثبت نام کردند و در اقشار بسیج دارای پرونده عضویت هستند اما هر کس که پرونده ندارد نیز بسیجی است تمام کسانی که در راهپیمایی ها و مراسم ملی و مذهبی شرکت دارند بسیجی می دانیم.

وی یادآور شد: همه کسانی که در کشور اوامر ولی فقیه و مراجع اعزام تقلید را عمل می کنند بسیجی اند چه پرونده داشته باشند چه نداشته باشند.

مدیر کل حج و زیارت استان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرق قدرشناسی از میراث گرانبهای امام شناخت الگوها و اسوه های هر عرصه ای است که در بسیج در زمینه های مختلف داریم گفت: شناخت شهدا، مطالعه وصیت نامه شهدا  و ارتباط با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ، ارتباط با ذخایر انقلاب و اسوه های الهی که در اطراف ما هستند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها