مصطفی برزگر
فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در آئین رونمایی از نماهنگ خون و غیرت/
فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: در قرآن از اصطلاح بسیج با عنوان حزب الله بر دو پایه ارتباط خالص با خدا و ارتباط واقعی با مردم شکل گرفته است و نتیجه محتوم این تشکل خدایی، غلبه و پیروزی قطعی در هر جبهه ای و در هر کاری است
کد خبر: ۸۹۵۳۰۴۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار "فلاح غلامی"؛ فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در آئین رونمایی از نماهنگ خون و غیرت، ضمن تبریک هفته بسیج گفت در قرآن از اصطلاح بسیج با عنوان حزب الله یاد شده است و آن یک مجموعه منسجم ، مومن و متشکل است که متفاوت با مفهوم مرسوم تشکیلات ، بر دو پایه ارتباط خالص با خدا و ارتباط واقعی با مردم شکل گرفته است و نتیجه محتوم این تشکل خدایی، غلبه و پیروزی قطعی در هر جبهه ای و در هر کاری است فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ

وی اظهار کرد: این قوم فاتح که همیشه قرین فتح و ظفر است در اندیشه قرآنی، در فضای ولایت و پذیرش ولایت شکل می گیرد. وَ مَنْ يَتَوَلَّ که بر دو پایه خدا و مردم استوار است. يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُون (56 مائده )که غلبه و پیروزی قطعی در هر میدانی نیز وابسته به آن دو رکن است.

غلامی افزود: در آیه دیگر قرآن از این حزب غالب با لفظ فائز یاد شده است که آن نیز مرادف و هم معنای غالب است در آن آیه بر سه عنصر مهم تاکید شده است: ایمان، هجرت و جهاد، بر این اساس؛ بسیجی ، مومن، مهاجر و مجاهد است و با تمام توان و در کمال باور و اعتقاد تلاش می کند.

الَّذِينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُون َ (20توبه))

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: ارزش و منزلت این مردم نزد خدا بسیار بالاست و تنها این قوم، فائز و رستگارند. نکته مهم در این تحلیل قرآنی روحیه هجرت در فرد بسیجی است که به معنای تغییر موقعیت ، تجدید قوا و حفظ روحیه و مساعد سازی فضای فعالیت برای ادامه و  استمرار حرکت و ترمیم و اصلاح ناهمواری ها است که احیانا مانع حرکت است .   وَ الرُّجْزَ فَاهْجُرْ (5مدثر)

وی تصریح کرد: اینها عناصر اصلی در فرهنگ بسیج است که باید در این همایشها و جلسات تبیین شود و تحقق پیدا کند.

غلامی در پایان گفت: خداوند انشاءالله توفیق حفظ و صیانت از این فرهنگ را به همه مرحمت فرماید.

 

ارسال نظرات