خبرهای داغ:
مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان قزوین:
امینی بیان کرد: در ۷ ماهه نخست سال ۹۶ سهم بانوان استان٬ در اهدای خون ۶/۷ درصد بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۳۰۳۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

نفیسه امینی مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در ۷ ماهه نخست سال ۹۶ سهم بانوان استان٬ در اهدای خون ۶/۷ درصد بوده است.

وی گفت: از بین ۲۳ هزار و سیصد و نود و هشت واحد خون اهدایی٬ حدود هزار و ۴۵۴ واحد خون اهدایی از سوی بانوان استان بوده است.

مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان قزوین با اشاره به زلزله اخیر و نیاز به واحدهایی خون در مناطق زلزله زده اظهار کرد: در روز ۲۳ آبان ماه٬ بلافاصله پس از اعلام نیاز به گروه های خونی مختلف٬ همشهریان عزیز به ویژه بانوان همانند همیشه جهت اهدای خون در سازمان انتقال خون حضور یافتند و پس از پذیرش بیش از ۱۷۰ خانم جهت اهدای خون ثبت نام شدند.

مدیر دفتر جذب اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: یک واحد خون حداقل جان سه نفر بیمار را از مرگ نجات می دهد و از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی به تزریق خون نیاز پیدا می کند.

امینی ادامه داد: بیماران تالاسمی و هموفیلی ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی نسبتا طبیعی برای تمام طول عمر به شکل منظم خون و فرآورده های خونی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به این نیازها سهم بانوان هم استانی در اهدای خون بسیار پایین تر از نیزان معمول آن در سطح کشور و در بین سایر استان ها است‌.

مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان قزوین یادآور شد: بر خلاف عرف جامعه٬ اهدای خون از سوی بانوان تهدیدی برای سلامتی آنها ندارد و از بانوان هم استانی دعوت می کنیم تا در اهدای خون٬ حضور بیشتر و فعال تری داشته باشند.

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها