خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار دامغانی در اختتامیه نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شاهرود گفت:: بهترین ابزار عمق بخشی معارف الهی و انقلاب هنر است که در سخنان امام و رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۵۲۷۹۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در فرهنگسرای مهر شاهرود در سخنانی با تبریک هفته بسیج و پیروزی محور مقاومت با اشاره به مبنای شکل گیری بسیج اظهار کرد: الهامی که از طرف خدا به قلب امام شد که رهبری فرزانه انقلاب این را فرمودند: و امام در سال ۱۳۶۷ در بیانیه به مناسبت سالروز عنوان کردند به بسیج از الطاف جلیه خداوند است و بر مبنای اعتقادمطرح کردند.
وی افزود: دومین مبنای، نظام فکری حضرت امام که برگرفته از اندیشه سیاسی و سیره ائمه و تفکرات قرآنی و اعتقاد مردم بود، امام قائل بود اداره امور کشور نیاز به مردم دارد و بدنه فعال نظام را بر مبنای حضور مردم نهاد اداره کنند بسیج را تشکیل دادند و نقطه قوت اندیشه سیاسی شیعه است.
دامغانی با اشاره به وظیفه و رسالت بسیج خاطر نشان کرد: در مقاطع مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف حضور فعالانه دارد و در این رسال دو وظیفه دفع تهدیدات نرم و سخت نیمه سخت که به کشور و مردم ما تحمیل می‌شود و بخشی دیگر عمق بخشی معارف متعالی اسلام و نظام و انقلاب در سطح جامعه و اذهان مردم.
وی با اشاره به ابزار عمق بخشی گفت: بهترین ابزار عمق بخشی معارف الهی و انقلاب هنر است که در سخنان امام و رهبری مورد تاکید قرار گرفته که رهبری فرزانه انقلاب می‌فرمایند (شک نباید کرد این انقلاب به هنر نیازمند است) و در جایی دیگر هر تمدن و فرهنگ و اندیشه‌ای اگر می‌خواهیم ماندگار باشد در قالب هنر باید بیاید.
دامغانی با بیان این‌ها شعار نیست افزود: بسیج شهرستان حداقل امسال همه ناظر به این بودند که با مشارکت نهاد و دستگاه ها، دوسالانه اجلاسیه و نمایش فصل شیدایی که کار هنری فاخر بود اجرا و ۹۰ هزار نفر استفاده کردند.
فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: ما در شهرستان اهمیت هنر را درک کردیم و چندسالی است بسیج اهمیت داده و بسیج هنرمندان را تشکیل داده و نمایش بازخوانی غدیر برگزار می‌شود که بزرگترین نمایش میدانی بطور زنده اجرا می‌شود و ناظر به این است که مجموعه بسیج به پرداختن هنر در همه امورات است.
وی در پایان از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها