خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۵۲۷۴۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ محمد زهرایی امروز در جمع بسیجیان  حلقه های صالحین در مصلای نماز جمعه بیرجند  گفت: اگر امروزه کشورهای مسلمان از درون خود جبهه مقاومت مردمی تشکیل دادند و روبروی استکبار ایستادگی می کنند الگوی خود را از بسیجی دارند که در انقلاب اسلامی شکل گرفت.

زهرایی با بیان اینکه وقتی جهاد و جهادگری معنی می شود که شما قبل از آن از خود گذشته باشید بیان کرد: وقتی معنی ایثار درک می شود که شما از منافع مادی اطراف خود گذشته باشید و چه بهتر که این ایثار در راستای اهداف مقدسی باشد این افتخار کمی برای بسیجیان و عامه مردم نیست.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهارداشت: نوشتن اسم در لیست بسیجیان مهم است ولی مهم تر از آن عمل به تفکر بسیجیان است.

وی ضمن تبریک پیروزی جبهه حق علیه باطل عنوان کرد: این باطلی بود که لباس حق بر خود پوشانده بود و در لوای اسلام به جنگ اسلام می رفت  داعشی که دملی بود امروزه به دست پر توان هم جبهه مقاومت مردمی کشورهایی که درگیر بودند و هم حمایت های بی شائبه از سوی انقلاب اسلامی از بین رفتند.

زهرایی با بیان این مسئله که مهم تر از پیروزی فیزیکی بر داعش ، مبارزه با تفکر داعشی است تصریح کرد:ای کاش تک تک ما در جامعه اسلامی بتوانیم با تفکر داعشی مبارزه کنیم. نگاهمان به آرمان هایی باشد که انقلاب بر آن سوار شده نه به انحرافات جزئی که در گذرگاه های انقلاب اتفاق افتاده است.

وی همچنین ضمن تسلیت بر زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: آن چیزی که مدیریت ما رنج می برد مدیریت بحران کردن در اینگونه وقایع است. بیشتر از نیاز مردم کالا برای مردم ارسال شد ولی برخی به دلیل بی برنامگی به دست مردم نرسید.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برنامه ی قبل از بحران مهم تر از زمان بحران است متذکر شد:  آیا در خراسان جنوبی که بر روی گسل زلزله قرار گرفته برنامه از پیش تعیین شده ای برای حوادث غیرمترقبه اندیشیده شده است یا نه؟

وی ادامه داد: آیا در خراسان جنوبی به واسطه داشتن مدیریت بحران، سازمانی به نام پدافند غیر عامل و برنامه مدونی برای هم افزایی، مشارکت همه دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد و عامه مردم دیده شده است؟  اگر این اقدامات اتفاق افتاده است شفاف سازی جریان آزاد اطلاعات انجام نشده است.

زهرایی  با بیان اینکه مدیریت فقط تقسیم اعتبارات نیست تصریح کرد: مدیریت هنر و علم به کار گیری همه ی منابع به خصوص منابع انسانی و سرمایه های نهفته این مملکت است.

وی گوشه ای از اقدامات بسیج را بیان کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی که مهم ترین مولفه ی آن مولفه مردم پایه گی است یعنی تا اقتصاد  بر پایه مردم استوار نشود اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد و در این راه دو مانع بزرگ وجود دارد اول از مقاومتی که خودمان در برابر اقتصاد مقاومتی نشان می دهیم و دوم تناقض در سیاست ها و برنامه های عملی مگر می شود اقتصاد مقاومتی داشت ولی کار گاه کوچک و زودبازده هیچگونه دستورالعملی و هیچگونه معافیتی نداشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج سازندگی به دلیل اینکه ماموریت اقتصاد مقاومتی را از طرف بسیج بر عهده گرفته است بیان کرد: چون بسیج از عامه مردم تشکیل شده پس حلقه واسط بین اقتصاد مقاومتی و بسیج است. 

وی ادامه داد: گروههای جهادی باید در راستای اقتصاد مقاومتی و برنامه های بسیج مستضعفین سازماندهی شوند برای همین کار در سال ۹۶در هر شهرستان نقطه های هدفی با نام طرح ساماندهی و خدمات رسانی مشخص شده است که برای اثر بخشی بیشتر فعالیت گروههای جهادی در یک نقطه معطوف می شود.

زهرایی با بیان اینکه حمایت دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های فرهنگی  برای ارودهای جهادی باید همراه باشد، افزود: باید زیر ساختها به سمت نقاط هدف رفته و استاندار فرمانداران برای حمایت گروه‌های جهادی با نقطه هدفی که تعیین شده توسط جهادگران اهتمام بخشند.

وی بیان داشت: در راستای  اقتصاد مقاومتی  در خراسان جنوبی با شناسنامه کردن  6 دهستان  در قالب قرارگاه پیشرفت و  آبادانی  تشکیل که اتفاق الگویی  خوبی خواهد افتاد، و کار توسط مردم،انجام می‌ شود و  همواره باید مد نظر باشد که  دهستانی آباد نخواهد شد مگر با حضور مردم،  توانمند  سازی و  اشتغال رخ نخواهد داد مگر اینکه گروه‌های مردمی توسط مردم شکل بگیرد و ما در قرار گاه  به عنوان تسهیلگر  و  روان کننده کار مردم  اقدام کنیم.

زهرایی افزود: در استان خراسان جنوبی 30 هزار نفر جهادگر در سال سازماندهی و اعزام می‌شوند، اما آیا از پتانسیل نیرو در راه آبادنی وپیشرفت منطقه محروم  استفاده بهینه کرده‌ایم؟ این پاشنه آشیل حرکتهای جهادی است بدون تشکیل اتاق فکر، خط و مشی جهادها میسر نیست.

وی بیان داشت:در پروژه‌های کوچک زود بازده محرومیت زا افتخار داریم بازوی اجرایی در کنار دولت  هستیم و هر  کجا که دولت دچار مشکل است درپروژه‌های کوچک زود بازده هم در واگذاری به پیمانکار، ما اعلام آمادگی کرده  ودر گذشت سالها از عمر بسیج سازندگی ثابت کردیم سالیانه بیش از 500  پروژه کوچک زود بازده کمک  به دولت  کردیم با جدیت، سرعت کار به اتمام   و  در نظر سنجی که انجام شده رضایت نسبی مردم را داشتیم.

زهرایی افزود:در کنار پروژه‌های دولتی از قرارگاه قرب کوثر، قرارگاه خاتم استفاده و  پروژه‌هایی داشتیم، که انعقاد تفاهم نامه پروژه محرومیت زدایی روستایی داشتیم و 200پروژه  سرانجام  رسیده و  300 پروژه در حال انعقاد قرارداد و تخصیص اعتبار  است.

وی بیان داشت: دو  تفاهم نامه در ستاد با آستان قدس رضوی منعقد شده  که یک تفامه نامه بین جهاد کشاورزی،  بسیج سازندگی  و استان مبنی بر احیا و مرمت است که  فاز اول قنوات از 40 پروژه 30درصد اتمام رسیده و40 پروژه در قالب پروژه‌ های  کوچک  روستایی  فرهنگی تعریف شده قرارگاه یک و نیم میلیاردی  منعقد شده  در حال انجام این فعالیتها هستیم.

 زهرایی افزود:نه تنها بسیج سازندگی جزیره‌ ای  عمل کردن ما را به نتیجه نمی‌ رساند، و  همه دستگاه‌ ها در  کنار هم با هم افزایی بتوانیم این استان را به  گام به جلو ببریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها