محمود احمدی گفت: انجمن نمایش بسیج هنرمندان مبنا را استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایشی و با موضوع عاشورا و ولایت و هشت سال دفاع مقدس قرار داده تا اثر بخشی را این عرصه داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۷۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان در حاشه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار کرد: فراخوان جشنواره دهم تیر ماه ۹۶ به گروه‌های نمایشی استان ارسال شد و تا ۳۰ مرداد ۹۶ مهلت ارسال متون نمایشی بود که ۱۵ متن ارسال شد و ۱۰ متن مورد تایید قرار گرفت و به گروه‌ها اعلام شد.
وی افزود: در ۲۶ و ۲۷ مهرماه کار بازبینی توسط داوران استان و هیئت بازبین انجام و ۴ اثر به مرحله استانی راه یافته که دوکار از شهرستان شاهرود و یک کار از شهرستان سرخه و یک کار شهرستان سمنان است و اختتامیه جشنواره به مناسبت هفته بسیج امروز در شاهرود برگزار میشود.
احمدی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با توجه به اهداف عالیه انجمن نمایشی بسیج، موضوعات نمایش آیینی مذهبی در استان انتخاب شد که حماسه عاشورای حسینی، همخوانی موضوعی حماسه عاشورای حسینی با دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ و بصیرت عاشورایی، بسیج، عاشورا و نهضت حسینی، عاشورا و ولایت پذیری، عاشورا و جامعه کنونی است و امیدواریم این استارتی باشد تا در سال‌های آینده گام‌های موثرتری در این راستا برداریم.
وی با بیان اینکه این جشنواره از برنامه‌های ابتکاری بسیج هنرمندان است بیان کرد: میزبانی این جشنواره را کانون بسیج هنرمندان شاهرود به عهده گرفت و همین جا از کلیه دست اندرکاران جشنواره به خصوص مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود و برگزار کنندگان این جشنواره و انجمن نمایش استان تقدیر و تشکر دارم.
احمدی با اشاره به اثرگذاری این چنین جشنواره‌هایی به همت بسیج گفت: با توجه به اینکه بسیج از معجزات انقلاب و در همه عرصه‌ها حضور فعال دارد و گره‌های کور و معضلات و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و کاهش می‌دهد و تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع نمایش و فیلم، انجمن نمایش بسیج هنرمندان مبنا را استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایشی و با موضوع عاشورا و ولایت و هشت سال دفاع مقدس قرار داد تا اثر بخشی را داشته باشد.
وی در پایان از همه دوستانی که در برگزاری جشنواره این سازمان را یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها