حضور رهبری در منطقه زلزله زده وظیفه مسئولان را برای حضور بیشتر سنگین تر کرد

خبرگزاری بسیج: نمی دانم چرا برخی مردم حرف زدن با دهان پر را بد می دانند، اما حرف زدن با مغز خالی را نهی نمی کنند؛ مصداق این مطلب، صحبت ها و شایعات برخی گروه ها در فضای مجازی بود که هیچ هدفی جز تخریب برخی سازمان ها و کم رنگ کردن خدمات نیروهای خدوم نداشت.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۰۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ ضرب المثل های زیادی در ادبیات فارسی داریم که بسیاری از آنها زیباست و اکثرا در بسیاری موارد کاربردهای زیادی داشته و هر کدام به اندازه یک کتاب مفهوم دارند، از جمله:

صدایت از جای گرم در می آید.

سیر از گرسنه خبر ندارد سواره از پیاده.

غم مرگ برادر را برادر داده می داند.

یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به همسایه ات.

به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.

کاربرد این ضرب المثل ها را می توان در بحث زلزله کرمانشاه ملاحظه کرد. نگارنده توفیق داشتم با گروه جهادی سپاه ناحیه حضرت روح الله به منطقه زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب سفر کنم و یک شب را در چادر به صبح برسانم، شبی سرد همراه با بارش شدید باران و طوفان را پشت سر گذاشتیم. شبی پر از اضطراب که هر لحظه احساس می کردیم همین الان طوفان، چادر محل اسکانمان را از جا بکند و تا صبح باید زیر بارش شدید باران سر کنیم. شدت طوفان به حدی بود که برخی دوستان ابراز می کردند نماز وحشت باید خواند. حدود ساعت دو نیمه شب برق روستا قطع شد و دستگاه هیتری که برای گم کردن چادر نصب کرده بودیم از فعالیت ایستاد و من که در قسمت ورودی چادر خوابیده بودم تا صبح خواب بستنی و آلاسکا و قندیل شدن دیدم.

آنچه اتفاق افتاده یک حادثه با وسعت تخریب بسیار بالا است اما وقوع این زلزله درس ها و عبرت های زیادی برای ما به همراه دارد. بسیاری از افراد از این رهگذر توشه هایی برای آخرت خود ذخیره کردند. در کنار اینها شایعاتی هم از سوی برخی افراد و گروهها با اهداف مغرضانه منتشر شد که هدفی جز تضعیف نظام و قرار دادن نیروهای نظامی و انتظامی مقابل هم نداشتند اما این ترفند ها با هوشیاری و عکس العمل بجای مسئولان سرکوب و در نطفه خفه شد.

هنگام بروز چنین وقایعی قطعا برخی اقدامات و تصمیم ها بدون اشکال نخواهد بود اما برخی مسائل را هم می توان درست و منطقی مدیریت کرد که بهانه ای به دست نق زنندگان و مخالفان نیفتد. یکی از تصمیم گیریها پرداخت تسهیلات، بخش کمی بلاعوض و بخشی با بهره کم از سوی دولت بود اما مردم یکی از روستاهای سرپل ذهاب اظهار می کردند زندگی ما با خاک یکی شده ما برای تامین نیازهای اولیه زندگی مان درمانده ایم، بازپرداخت وام ها را چگونه تهیه کنیم. این در حالی است که پخش خبر اهدای چک 10 میلیارد تومانی یکی از خیرین نیک اندیش کشورمان برای کمک به زلزله زدگان از رسانه ملی، مایه مباهات و افتخار و قوت قلبی برای هموطنان حادثه دیده مان بود که در عین حال وظیفه دولت را سنگین تر می کند.

 آنچه خط بطلان بر همه معادلات دشمنان کشید و نه تنها دل مردم زلزله زده استان کرمانشاه را محکم کرد؛ بلکه همه ملت و حتی آزادی خواهان جهان را امیدوار و مستحکم ساخت، حضور مهربانانه و پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در جمع مردم مقاوم و مرزداران کشورمان در سرپل ذهاب به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس بود که  این حضور، علاوه بر پیامی که معظم له در لحظه وقوع حادثه مبنی بر تلاش همه ارگان ها برای کاهش آلام و رفع مشکلات آنها ابلاغ فرمودند، پیام دیگری هم داشت و آن هم این بود که همه مسئولان باید برای سرعت دادن به کاهش مشکلات و اسکان دائم مرزداران و مردم غیور استان کرمانشاه حضوری جدی در عرصه داشته باشند.  

حضور رهبر معظم انقلاب در جمع مردم منطقه حادثه دیده زلزله، انتظارات مردم را نسبت به مسئولان مربوطه بیشتر می کرد لذا اکثر مردم نسبت به از دست دادن زمان اظهار نگرانی کرده و می گفتند: ای کاش مسئولان ذیربط همراه خانواده شان در این منطقه چادر می زدند تا بدانند ما چقدر در رفاه و آسایش هستیم و ما را مانند خانواده خود بدانند و هر چه زودتر نسبت به بازسازی خانه ها اقدام کنند.

یک از اهالی روستای مله دیزگه می گفت: 10 روز از وقوع زلزله گذشته است اما هنوز یک مسئول دولتی را در اینجا ندیده ایم و اگر بسیجی ها نبودند خدا می داند چه بر سر ما می آمد.

هموطن دیگری با انتقاد از فرسایشی شدن بحث آواربرداری و تاخیر در ساخت خانه های ویران شده می گوید: خدا را شکر که مشکل غذا نداریم و به مدد نوعدوستی و کمک های مردمی که از سراسر کشور با ما ابراز همدردی کردند از لحاظ نان، آب معدنی، کنسروهای غذایی مختلف و طبخ و توزیع غذای گرم مشکلی نداریم، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی هم حضوری فعال و دلگرم کننده دارند؛ اما ای کاش مسئولان صدایشان از جای گرم بلند نشود و پشت میز گرم و نرم اداره تصمیم نگیرند و دفتر کارشان را به محل آوارها بیاورند و جلساتشان را کنار چادر ها برگزار کنند در غیر این صورت دور کاری و بخشنامه صادر کردن در محلی دور از بحران، به تسریع در بازسازی خرابی ها و رفع مشکلات کمکی  نخواهد کرد.

علی اشرف خانلری- خبرنگار اعزامی از سپاه ناحیه روح الله – شهرستان ری

 

ارسال نظرات