مسئول سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گفت: بسیج دانشجویی استان 72 عنوان برنامه را در 34 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۶۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
شهرام مهدوی مطلق صبح امروز با حضور در منطقه سادات محمودی و افتتاح خانه مسکونی خانواده بی سرپرستی که در چادر و کپر زندگی می‌کردند و بعد از چند ماه و به همه جهادگران دانشجویی صاحب خانه و سرپناه شده بودند، در جمع خبرنگاران بیان کرد: علت اینکه تصمیم گرفته شد گفتگو با خبرنگاران را نیز در این منطقه و همزمان با این برنامه افتتاح، صورت گیرد این بود که اعلام برنامه‌ها در کف میدان عمل باشد و نه پشت میز‌های مدیریتی صرف.

وی ضمن تبریک ایام ربیع الاول، همزمان شدن این ماه با هفته بسیج را از برکات و رحمت‌های الهی دانست و گفت: نگاه به بسیج یک نگاه جهانبینی الهی است، از این رو بسیج یک افق بلند و توحید محور است در مقابل دنیا گرایان و مادی اندیشان.

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه هر روز که می‌گذرد، ضرورت بسیج و گسترش فرهنگ بسیجی بیشتر احساس می‌شود، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ و تفکر بسیجی است و پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت نیز مرهون همین فرهنگ و تفکر است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند تشکیل بسیج جهانی است، افزود: دوم آذر مصادف با فرمان تاریخی حضرت امام راحل (ره) برای تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه در آخرین پیام خود به مناسبت هفته بسیج می‌باشد که تنها چند ماه پس از پایان جنگ تحمیلی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و وظایف بسیج دانشجویی در منشور آمده، بیان کرد: پاسداری از اسلام و انقلاب در دانشگاه ها، پاسدار از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی _نه غربی، اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه، جلوگیری از نفوذ ایادی دشمن در حوزه و دانشگاه و. از مهمترین اهداف تشکیل این مجموعه مقدس می‌باشد.

مهدوی مطلق با بیان اینکه صدور چنین فرمانی تنها چند ماه پس از پایان جنگ نشانگر جایگاه دانشگاه در منظر امام (ره) می‌باشد، عنوان کرد: این نگاه نشان از نقش علم، دانش و دانشگاه در پیش برندگی انقلاب اسلامی دارد و دور اندیشی امام خمینی (ره) در ایجاد این تشکل دانشجویی در دانشگاه را می‌رساند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان تاکید کرد: بسیج دانشجویی با این اوصاف باید نقش و جایگاه واقعی و راستین خود را در معادلات داخلی، منطقه‌ای و جهانی پیدا کند چراکه بسیج دانشجویی اکنون بزرگترین اتحادیه دانشجویی موجود می‌باشد که باید به وظیفه اصلی خود که دفاع از اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب است بپردازد.

وی به بیان برنامه‌های بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج دانشجویی استان ۷۲ عنوان برنامه را در ۳۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان برگزار خواهد کرد.

مهدوی مطلق تصریح کرد: برنامه‌های مدنظر از این جهت که صرفا مناسبتی نخواهد بود تنها به این هفته ختم نمی‌شود و در طول سال جاری و مستمر می‌باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن بیان اینکه ماهیت برنامه‌ها معطوف به مسائل جهادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی، هنری و. می‌باشد، عنوان کرد: اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق زلزله زده غرب کشور و در منطقه سرپل ذهاب تحت اشراف قرارگاه استانی، اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به روستا‌های استان تحت عنوان طرح تداوم اردو‌های جهادی، برگزاری گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان در مرکز استان، دیدار دانشجویان با نماینده محترم، ولی فقیه در استان و با ائمه جمعه و فرماندهان سپاه، تجلیل از فعالین فرهنگی دانشجویی در عرصه راهیان نور، تجلیل از گروه‌های جهادی برتر و تجمع گروه‌های جهادگر دانشجویی، حضور دانشجویان در مدارس استان و تبادل نظر با دانش آموزان و سخنرانی در صبحگاه‌های مدارس، نشست‌های تخصصی و طرح تداوم دوره‌های مختلف آموزشی به خصوص دوره خط امامدانشجویان استان، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های دانشگاهی، برگزاری اردو‌های تشکیلاتی ویژه مسئولین و شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، افتتاح طرح‌های خدمت رسانی بسیج دانشجویی به مردم، ایجاد نمایشگاه فرهنگی-عملکردی در دانشگاه ها، برگزاری جشن‌های دانشجویی در خوابگاه‌های دانشجویی و دانشکده ها، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی-ورزشی، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری کارگاه‌های تخصصی جنگ نرم و نشریات دانشجویی و موارد متعدد دیگر از جمله برنامه‌های مدنظر بسیج دانشجویی استان به مناسبت هفته بسیج می‌باشد.
ارسال نظرات