نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته، هفته بسیج را فرصتی مغتنم برای تجلیل از فداکاری ها، رشادت ها و از جان گذشتگی های بسیجیان در دوران دفاع مقدس و سال های اخیر در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۵۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی  آل هاشم با بیان اینکه شکست دشمنان اسلام و انقلاب در سال های پس از انقلاب اسلامی همه حکایت از وجود تفکر و عمل بسیجی در میان اقشار مختلف مردم ایران دارد، اظهارکرد: همین تفکر بسیجی باعث سرافرازی ایران اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و استکبار جهانی شده و با صلابت و ثبات قدم به راه خود تداوم می بخشد.
وی مهم ترین امتیاز بسیج را پاسداری از هویت ملی و اسلامی مردم ایران دانست و ادامه داد: حضور در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، خدماتی در حوزه های گوناگون و اجتماعی از بسیج به عنوان نیرویی مردمی ساخته است .
حجت الاسلام آل هاشم  با تاکید بر گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه، بسیج را به معنی پیشرو بودن در تمام عرصه های زندگی و به میدان آمدن در هر شرایطی تعریف کرد.
خطیب جمعه تبریز، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد حادثه قطار تبریز- مشهد که در آن تعدادی از هم استانی ها جان خود را از دست دادند، از اینکه تاکنون تحقیق و تفحص درباره علت این حادثه به نتیجه ای نرسیده است، ابراز تاسف و گلایه کرد.

هفته بسیج فرصتی برای تجلیل از فداکاری بسیجیان است
حجت الاسلام آل هاشم گفت: جای تامل و تاسف دارد که پس از گذشت یک سال از این حادثه غم انگیز نتایج آن اعلام نشده و لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درایت خود در این رابطه فعال تر عمل کنند تا مقصر یا مقصران آن به سزای اعمال خود برسند.
وی به موضوع زلزله اخیر در غرب کشور نیز اشاره کرد و از مسئولان کشوری و استانی خواست تا در زمینه مقاوم سازی اماکن مسکونی به ویژه مدارس، بیمارستان ها، دانشگاه ها و حاشیه های شهرها اقدامات فوری و عاجل انجام دهند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: وضعیت ساخت و سازها در حاشیه های شهر تبریز بسیار نگران کننده است و اگر امروز اقدامی برای مقاوم سازی آنها نشود در صورت وقوع حوادث طبیعی سرنوشت تاسف باری در انتظار ساکنان این مناطق خواهد بود.
وی، شکست داعش را خبری مسرت بخش برای مردم ایران و تمامی مسلمانان جهان دانست و با بیان اینکه این پیروزی بزرگ در سایه رهبری های داهیانه مقام رهبری و تلاش های خستگی ناپذیر سردار سلیمانی و رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت حاصل شد، گفت: اتحاد و انسجام بین نیروهای مقاومت رمز این توفیق الهی بود.

ارسال نظرات