استفاده بی رویه از عایق ایزوگام در بیش از 80 درصد ساختمانهای شهر یاسوج ، این شهر را به شهری با ساختمانهای نقره ای تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۲۵۰۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری یاسوج گفت: استفاده از ایزوگام در بدنه و حتی نمای ساختمان‌ها در یاسوج باعث شده سالانه ۱۲۰ ساختمان دراین شهر طعمه حریق شوند.
محمد رستمی افزود: هرچقدر سرعت عمل آتش نشانی در اطفاء حریق زیاد باشد آتش سوزی بر اثر ایزوگام به سرعت به تمام ساختمان نفوذ می‌کند و خسارات مالی زیادی را به صاحبان آن‌ها، تحمیل می‌کند.
سید عبدالکریم عزیزی مدیرکل امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: عدم آگاهی مردم از وجود نما‌ها و عایق‌های مناسب و بی خطر برای ساختمان‌ها و نبود نظارت دقیق شهرداری و نظام مهندسی در طول سال‌های گذشته، علت استفاده بی رویه مردم این شهر از ایزوگام در ساختمان سازی بوده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یاسوج هم گفت: برای جلوگیری از این مشکل در دو سال اخیر به ساختمان‌هایی که از ایزوگام به عنوان نما استفاده می‌کنند پروانه پایان کار ساختمانی داده نمی‌شود.
سید ذبیح الله رمضانی افزود: مردم می‌توانند از مصالح جایگزین از جمله رنگ ضد آب، به عنوان نما در ساختمان‌ها استفاده کنند که هم هزینه کمتری دارد و هم به افزایش قیمت ساختمان کمک می‌کند.
استفاده از ایزوگام از دهه هفتاد در کهگیلویه وبویراحمد رایج شده است.
شهر یاسوج با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر، مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد است.
ارسال نظرات