کارشناس شبکه بهداشت شبکه بهداشت شهرستان در همایش مردمی تبیین افزایش جمعیت که به همراه همایش کوهنوردی بانوان بسجی صورت گرفت ، بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی ذکر نمود .
کد خبر: ۸۹۵۲۳۸۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، همایش مردمی تبیین افزایش جمعیت همزمان با هفته بسیج در ارتفاعات روستای اشنیز میبد برگزار شد.
گفتنی است ، جمعی از دانش آموزان دبستان قرآنی مهر ایران زمین نیز به همراه مدیر و معلمین این دبستان در مراسم حضور داشتند .
" فطروسی" کارشناس شبکه بهداشت میبد در همایش مردمی تبیین افزایش جمعیت که به همراه همایش کوهنوردی برگزار شد ، طی سخنانی بیان کرد : جمعیت در بعضی از کشور ها رشد منفی داشته و در کشور ما نیز در طی یک دوره ای اصل بر افزایش جمعیت گذاشتند و سپس با زیاد شده جمعیت کشور دوباره جلوی رشد جمعیت گرفته شد که باید گفت هیچ کدام از این دوکار به صورت کارشناسی شده صورت نگرفت .

وی افزود : در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که جمعیت در ایران نیز رو به جمعیت پیری می رود و همچنین سن ازدواج هم رو به افزایش است و اگر ازدواجی هم صورت می گیرد ، زوجین به بهانه ادامه تحصیل ، بچه دار شدن را به تاخیر می اندازند که این موضوع گذشته از تاثیری که در رشد منفی جمعیت می گذارد باعث بالا رفتن هزینه های درمان ناباروری می شود .

این کارشناس از دیگر نتایجی که بدان رسیده اند را کم شدن جمعیت جوان کشور از دهه 70 به بعد ذکر نمود و افزود : با کم شدن جمعیت جوان کشور نیروی کار نیز کم می شود و در نتیجه رشد و شکوفایی آن جمعیت نیز کم می شود .

وی با توصیه اینکه ، هیچ موقع باردار شدن را به زمانهای دیگر موکول نکنید ، تصریح نمود : بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی است که به تاخیر انداختن این زمان مشکلاتی چون ناباروری را به وجود می آورد .

فطروسی همچنین با اشاره به بیماریهای مختلف نظیر دیابت و چاقی ، ورزش از جمله پیادروی را ضروری دانستو توصیه در انجام همایشهای پیاده روی نظیر آنچه امروز برگزار شد ، نمود.

وی از بانوان خواست حتما به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند تا تحت غربالگری قرار گیرند تا جامعه سالمی داشته باشیم و افزود : داشتن جامعه سالم در گرو این است که هر فردی از خود مراقبت به عمل آورد .

این کارشناس همچنین به طرح سفیر سلامت اشاره نمود و گفت : هرکدام از شما می توانید سفیر سلامت برای خانواده خود باشید ، با خواندن کتابچه های خود مراقبتی که در مراکز بهداشت است ، می توانید با انواع بیماریها آشنایی داشته باشید و به خانواده و اطرافیان خود نیز آموزش دهید .

وی با اظهار امیدواری که انشاالله همه ما بتوانیم مادران سالمی برای فرزندان خود باشیم ، بیان کرد : یک مادر سالم می تواند خانواده و فرزندان سالمی را نیز داشته باشد .

فطروسی در پایان خاطر نشان کرد : در مراکز درمانی همه افراد تحت پوشش و دارای پرونده الکترونیکی هستند ولازم است افراد مراجعه بیشتری به مراکز بهداشتی داشته باشند.
همایش کوهنوردی بانوان بسیجی میبدی در ارتفاعات روستای اشنیز/ بهترین زمان برای بارداری سن 20 الی 35 سالگی است
ارسال نظرات