رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همدان باید پای کار باشند و اگر تخلفی صورت می‌گیرد، موارد را به دستگاه قضایی گزارش دهند و به عنوان اعلام کننده جرم از تشکیل پرونده نترسند و دادستان نیز در مقابل باید مشکلات و پرونده را بررسی کرده و صدور حکم داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۹۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳

دستگاه‌های اجرایی برای گزارش تخلفات باید پای کار باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام پیر محمد احمدوند امشب در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان ملایر با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اجرای قسط و عدل، اظهار داشت: حافظ و ناظر بر قانون در جمهوری اسلامی بر عهده قوه قضائیه است و شأن تاسیس دادگستری و قوه قضائیه برای مقابله با قانون گریزها است.

وی بیان کرد: یکی از وظایفی که قانون اساسی، قانون‌های مدنی، مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری بر عهده دادستان گذاشته که حافظ بیت المال و حقوق عامه مردم است، به همین دلیل دادستان شمشیر عدلیه قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب همدان قانون را خط قرمز قوه قضائیه دانست و گفت: طی دو سال اخیر که رهبر معظم انقلاب روسای دادگستری و دادستان های مراکز استان را به حضور پذیرفتند، از اقدامات و عملکرد قوه قضائیه ابراز رضایت کردند که این مایه دلگرمی است و هیچ توجیهی نداریم که در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با قدرت تمام از امور بیت المال محافظت و از تجاوز افراد به حقوق دیگران جلوگیری کنیم، اظهار کرد: نیازمند کمک و همراهی دستگاه های اجرایی استان همدان با دستگاه قضایی هستیم.

احمدوند تاکید کرد: دستگاه هایی اجرایی استان همدان باید پای کار باشند و اگر تخلفی صورت می گیرد، موارد را به دستگاه قضایی گزارش دهند و به عنوان اعلام کننده جرم از تشکیل پرونده نترسند و دادستان نیز در مقابل باید مشکلات و پرونده را بررسی کرده و صدور حکم داشته باشد و این حکم را به مرحله اجرا بگذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات