خبرگزاری بسیج: رئیس کمیته امداد منطقه ۸ تهران از ارائه خدمات بیمه درمانی به ۷۰۳ مددجوی منطقه در هفت‌ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۸۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ روشنک فولادی، رئیس کمیته امداد منطقه ۸ تهران با اشاره به خدمات این نهاد در بخش بهداشت و درمان به مددجویان تحت حمایت، گفت: از ابتدای سال جاری ۶۵ مددجوی منطقه ۸ تهران تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

فولادی در ادامه به سایر حمایت‌های کمیته امداد منطقه ۸ تهران در حوزه درمانی به مددجویان تحت حمایت اشاره و بیان کرد: کمک به تأمین و تجهیز درمانی بیماران صعب‌العلاج، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمانی، کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه درمانی مددجویان است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۸ تهران با یادآوری اینکه درسال ۹۶ تعداد ۱۵۴ مددجوی تحت حمایت منطقه ۸ تهران از خدمات ویژه درمانی بهره‌مند شدند، ادامه داد:

 در هفت‌ماهه سال جاری ۲۵ میلیون تومان فرانشیز از محل منابع دولتی و صدقات مردمی به این مددجویان پرداخت‌شده است.

وی درباره ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان نیز گفت: امسال ۳۹۸  مددجوی تحت حمایت منطقه ۸ از این خدمت بهره‌مند شدند که در این زمینه مبلغ ۱۳ میلیون تومان از محل منابع دولتی و مشارکت‌های مردمی هزینه شده است.

فولادی یادآور شد: ماهیانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان نیز بابت کمک‌هزینه درمان به بیماران زمین‌گیر شده و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه ۸ تهران در ادامه با اشاره به حضور مددجویان تحت حمایت این نهاد در همایش روز جهانی دیابت گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت، همایش ویژه‌ای با حضور ۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این اداره در سالن اجتماعات سرای محله فدک برگزار شد.

وی افزود: در این همایش که باهدف آشنایی مددجویان با بیماری دیابت و خطرات ناشی از این بیماری تشکیل شد، توسط کارشناسان مرکز بهداشت و پایگاه سلامت منطقه در مورد ورزش، رژیم غذایی مناسب و راهکارهای پیشگیری از این بیماری برای حاضران توضیحاتی ارائه شد.

فولادی همچنین به اجرای طرح غربالگری دیابت اشاره کرد و گفت: تست قند خون، سنجش فشارخون و اسکن کف پا، باهدف ارزیابی سلامت مددجویان تحت حمایت در حاشیه این همایش اجرایی شد و افرادی که مشکوک به این بیماری بودند به مراکز تخصصی معرفی شدند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات