مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج درگز از واگذاری مبلغ 6 میلیارد ریال وام برای ایجاد ۳۵ طرح اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۹۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
 اکبر کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی، در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا مبلغ شش میلیارد ریال وام برای ایجاد ۳۵ طرح اقتصاد مقاومتی به بسیجیان شهرستان واگذار شده است.

وی همچنین به تشکیل ۲۰ گروه جهادی در سطح مساجد شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: اردو‌های جهادی مجموعا ۳۰۰ روز به طول انجامید و حدود ۴۰۰ نفر از بسیجیان به طور فعال در این اردو‌ها شرکت داشتند و اقدامات مهمی از جمله دو مورد ساخت منزل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، ۱۰ مورد مرمت و بهسازی مساجد سطح شهر و روستا، ۱۹ مورد رنگی آمیزی و مرمت مدارس، پنج مورد مرمت منزل نیازمندان و دو مورد مرمت و احیای قنات صورت گرفت.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج درگز در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی می‌توان در راستای تحقق به اقتصاد مقاومتی انجام داد تصریح کرد: در این راستا می‌توان به اقداماتی همچون تبدیل شهرستان درگز به قطب تولید سرکه سیب و انگور با توجه به وجود باغات فراوان انگور در شهرستان اشاره کرد. همچنین حمایت از کارگاه‌های صنعتی کوچک شهرستان و صادرات تولیدات شهرستان به آسیای میانه از مواردی هستند که نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

کارگر با تاکید بر تشکیل گروه‌های مردمی جهادی در هر روستا و محله بیان کرد به راحتی می‌توان از توان عظیم نیروی انسانی بسیج به محرومیت زدایی هر روستا یا محله پرداخت که این مساله نیازمند سازماندهی و فرهنگ سازی می‌باشد.
ارسال نظرات