خبرهای داغ:
گنجی سردبیر روزنامه جوان گفت: بد به حال دانشجوی بسیجی که شبهه ای نقد به اعتقادات و اصول دین وارد شود و او به خاطر نمره سکوت می کند.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۱۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، گنجی سردبیر روزنامه جوان در همایش بسیج دانشجویی که با حضور مسوولان و شورای بسیج دانشگاه ها و دانشجویان بسیجی استان قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج و شکست فتنه داعش و با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در مورد بسیج بیان کرد: زیباترین پیام امام در مورد بسیج جمله معروف بسیج لشکر مخلص خدا و شجره طیبه است.

وی گفت: این پیام در یک جمله کوتاه دارای مفهومی بسیار بزرگ است و اولین چیزی که می توان از آن دریافت این است که امام(ره) سال ها قبل به خطرات وقوع جنگ نرم پی برده و از همین رو درست زمانی که جنگ تحمیلی به پایان می رسد ایشان دو مرجع فکری دانشجویی و طلاب را پایه گذاری می کند.

سردبیر روزنامه جوان اظهار کرد: از نظر امام(ره) دانشجو مظهر متعالی فکری است و اندیشه امام خمینی می تواند چراغ راه شما دانشجویان باشد.

گنجی افزود: امروز یکی از مسائل موجود در جامعه شبهات سیاسی است که پاسخگویی به این شبهات بر عهده دو پایگاه فکری بزرگ کشور یعنی دانشجویان و طلاب به عنوان مرجعی مهم است.

وی با اشاره به حربه های فرهنگی دشمنان عنوان کرد: با توجه به به وجود شبکه های اجتماعی مختلف و تنوع اسلامی که در جهان وجود دارد٬ انتقال و انتشار اسلام ناب محمدی به عهده شما دانسجویان است. دفاع از انقلاب دفاع فکری است و بد به حال دانشجوی بسیجی که شبه های به نقد اعتقادات و اصول دین وارد شود و او به خاطر نمره سکوت می کند.

سردبیر روزنامه جوان با اشاره به شکست فتنه داعش خاطرنشان کرد: داعش٬ دشمنی بود که وجودش زمینه تحقق آرمان امام در گسترش دین اسلام و بسیج جهانی شد و اقشار مختلف از کشورهای مختلف دنیا در میدان مبارزه با باطل و دفاع از حق حضور یافتند.

گنجی یادآور شد: بسیج آنچنان که امام راحل خواست شکل گرفت و آمریکا و اسرائیل به رغم تمام تلاش خود برای پاره کردن هلال شیعی و ایجاد گروهک های تکفیری نتوانستند جلوی ریشه دوانی این شجره طیبه را بگیرند.

وی اضافه کرد: فربهگی فکری و اعتقادی دانشجویان شرط ورود بسیج دانشجویی است که اولین خاصیت آن جاذبه است که اگر غیر از این باشد شما دانشجویان دیگر هیمنه ای نخواهید داشت.

سردبیر روزنامه جوان خاطر نشان کرد: اِشراف به اندیشه امام به عنولن بنیانگذار بسیج دانشجویی امری بسیار مهم است و امروز مسیر و اندیشه مقام معظم رهبری همان مسیر و اندیشه امام راحل است و ممکن است که به اقتضای زمان روش ها تغییر کرده باشد اما اندیشه مقام معظم رهبری همان فکر و اندیشه امام راحل است.

گنجی بیان کرد: بحث مهم دیگر٬ بحث الگوی زیست مسلمانی است که بخشی از آن زندگی عملی ما می باشد که می توان از شخصیت های بزرگی همچون امام راحل٬ شهید چمران و دیگر بزرگان یاد کرد و این الگوی زیست مسلمانی٬ بسیج است.

وی در پایان گفت: پیوند بسیج و مردم سالاری٬ پیوندی اجتماعی است و این امر باید با خدمات رسانی و مرجعیت بسیج همراه باشد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از مسوولان علمی و دانشجویی و شوراهای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین تقدیر شد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها