مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس تأکید کرد که تعهدات هسته‌ای ایران در قبال برجام در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۰۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که تعهدات هسته‌ای ایران در قبال برجام در حال اجرا است.

آمانو در ابتدای بیانیه خود در خصوص سفر به ایران اشاره کرد و گفت: «حال که به راستی‌آزمایی و نظارت در ایران رسیدیم، من 29 اکتبر برای گفت‌وگو با حسن روحانی و دیگر رهبران دولتی به ایران سفر کردم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این سفر توضیح داد: «من بر اهمیت اجرای کامل تعهدات هسته‌ای ایران در قبال برجام تأکید کردم».

وی اینگونه ادامه داد: «من همچنین ایران را تشویق کردم تا پروتکل الحاقی توافق پادمانی که هم‌اکنون به صورت مشروط در حال اجرا است را تصویب کند».

بر اساس متن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، ایران متعهد شده است که در سال هشتم اجرای برجام، پروتکل الحاقی را به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند، با این حال آژانس اخیرا از ایران خواسته این اقدام را زودتر از موعد انجام دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: «همانطور که گزارش من درباره راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران از نقطه نظر قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نشان می‌دهد، آژانس همچنان به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران طبق برجام اداه می‌دهد».

آمانو ادامه داد: «تعهدات هسته‌ای ایران به برجام در حال اجرا است».

این مقام آژانس در پایان تصریح کرد: «آژانس همچنان به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمانی ادامه می‌دهد. ارزیابی‌‌ها در خصوص نبود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده ایران همچنان ادامه دارد و تا امروز، آژانس به تمامی مکان‌هایی که نیاز به بازدید داشتیم، دسترسی داشته است».

ارسال نظرات