خبرهای داغ:
گردهمایی مصون سازی فرهنگی کارکنان سپاه در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه استان برگذارشد
کد خبر: ۸۹۵۱۹۶۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج گردهمایی مصون سازی کارکنان سپاه استان صبح امروز (پنجشنبه) با موضوع فرهنگ استفاده از فناوری‌های نوین و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باحضور فرمانده محترم فضای مجازی ستاد کل نیرو‌های مسلح برگذار شد.
دراین مراسم سردار اثباتی ضمن اشاره به شکست کامل داعش توسط نیرو‌های مقاومت بیان داشت: بزرگترین عامل سلطه و پیروزی‌های داعش دراین سال‌ها به واسطه قدرت سایبری اش بود که دلیل آن ایجاد دفتر مدیریت مجازی با پشتوانه و حمایت عربستان و امارات و عناصر آلمانی و فرانسوی بود.
وی ادامه داد: در سه سال اول به وجود آمدن داعش بیست هزار حامی توئیتری از داعش حمایت کردند که دلیل این امر خرید شصت درصد امتیاز توئیتر توسط عربستان است.
سردار اثباتی افزود: تمام استراتژی جنگ داعش تحت عنوان موازنه وحشت بود که ایجاد ترس دربین مردم مهم‌ترین هدف این استراتژی بود.
فرمانده فضای مجازی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به معنای امنیت و تأثیر اهمیت وجود امنیت سایبری اظهار کرد: امنیت به معنای نبودن تهدید درهمه زمینه‌ها است، لذا نیرو‌های مسلح وارد مغوله‌ی امنیت شده که همه ابعاد امنیتی را دربرمیگیرد.
سردار اثباتی تصریح کرد: آمریکا اولین کشوری است که در سال ۲۰۰۵ در سند امنیت ملی کشور خود از واژه سایبر استفاده کرد و اعلام کرد عامل اساسی امنیت کشور فضای سایبری است.
فرمانده فضای مجازی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب درمورد اینترنت و فضای مجازی اظهارکرد: رهبری فرمودند: اینترنت هم فرصت است و هم تهدید، لذا اگر بتوانیم آن را مدیریت کنیم فرصت است، ولی اگر نتوانیم مدیریت کنیم قطعا به تهدید تبدیل خواهد شد.
سردار اثباتی در ادامه سخنان خود در مورد فضای مجازی تاکید کرد: باید بدانیم فضای مجازی وارداتی است و برای ما نیست و لذا به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نباید به آن اعتماد کنیم.
وی افزود: فرصت و تهدید برای ما و دشمنان ما یکسان است لذا باید این فضا را مدیریت کنیم که طبق فرمایشات رهبری این فضا قابل مدیریت است در همین رابطه رهبری فرمودند: اگر بنده رهبر نبودم قطعا مسؤولیت فضای مجازی را بر عهده میگرفتم که این فرمایش رهبری نشان دهنده اهمیت بالای این حوضه است.
سردار اثباتی تاکید کرد: همانطور که ما داعش را شکست دادیم باید فضای مجازی و سایبری را نیز مدیریت کنیم، داعش را توانستیم شکست دهیم، چون همگی خواستیم که شکست دهیم بنابراین فضای مجازی را هم باید بخواهیم تا بتوانیم خوب مدیریت کنیم.
سردار اثباتی در پایان سخنان خود بیان داشت: فرهنگ بسیجی و پاسداری باید در فضای سایبری استفاده شود و باید شهید شناسی را در فضای سایبری گسترش دهیم و از این فرهنگ به نحو احسن استفاده کنیم.
1001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها