خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج):

سه روستا در سر پل ذهاب توسط سپاه قزوین ساخته می شود

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) اتان قزوین خبر داد: سپاه قزوین به عنوان سپاه معین در روستاهای بابا اسکندر و قره بلاغ و مزرعه جهاد کشاورزی که بالغ بر 1250 نفر جمعیت و 307 خانوار دارند در حال خدمت رسانی به مردم زلزله زده می باشد.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۶۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین مستقر در کرمانشاه، سرهنگ والدی معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) در مصاحبه با خبرنگار ما در مورد فعالیت صورت گرفته توسط سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مناطق زلزله زده اذعان داشت: با وارد شدن نیروهای مصلح به ویژه سپاه در مناطق زلزله زده بر اساس تقسیم بندی که توسط ستاد قرارگاه مرکزی صورت گرفت، استان قزوین در دهستان قره بلاغ اعظم برای رسیدگی و کمک به مردم زلزله زده در حال خدمت رسانی می باشد.
وی افزود: سپاه استان قزوین به عنوان سپاه معین در روستاهای بابا اسکندر و قره بلاغ و مزرعه جهاد کشاورزی که بالغ بر 1250 نفر جمعیت و 307 خانوار دارند در حال خدمت رسانی به مردم زلزله زده می باشد.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) گفت: به محض ورود به منطقه، ستاد کمک رسانی به مردم تشکیل شد و طی هماهنگی ها و دستوراتی که فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین دادند قرار گاه ایجاد شد و بسیج سازندگی معاونت های مبربوطه در منطقه مستقر شدند.
وی ادامه داد: در مرحله اول کمک رسانی، با عنایت خاص مردم ولایت مدار قزوین بالغ بر 80 کامیون، تریلی و نیسان مواد غذایی، چادر و امکانات اولیه جمع آوری و به مناطق زلزله زده اعزام شد.
والدی افزود: کمک های جمع آوری شده را برای توزیع عادلانه بین مردم زلزله زده در یک مکان دپو کردیم و بر اساس آمارگیری هایی که توسط نیروهای ما انجام گرفت وسایل اولیه و مواد غذایی بین خانواده ها توزیع شد.
والدی با اشاره به کارهای صورت گرفته در منطقه گفت: ایجاد اسکان موقت برای خانوداهایی که خانه های شان تخریب شده بود و اعزام پزشکان عمومی،متخصص و روانپزشک و روحانیون و گروهای هنری برای کمک به مردم زلزله زده از جمله کارهای صورت گرفته توسط سپاه صاحب الامر(عج) در منطقه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی هایی که با مسئولین صورت گرفت و نیروهای تاسیساتی که از قزوین به منطقه اعزام شده بودند برق و آب روستا ها نیز وصل شد.
وی خاطر نشان کرد: تنها مشکل اساسی که در منطقه داریم بحث کمبود اسکان هایی برای سرویس های بهداشتی و حمام است که با هماهنگی های صورت گرفته این مشکل نیز مرتقع خواهد شد.
والدی در دامه با اشاره به این که سه روستا به طور کامل تخریب شده است خاطر نشان کرد: در مرحله دوم با هماهنگی هایی که با قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن صورت گرفته است بعد از آور برداری ساخت روستاها را شروع خواهیم کرد.
وی در پایان گفت: برای تصریح در کارها مردم را به گروه های 20 نفره تقسیم کرده ایم تا به ما کمک کنند و اقلام هم بر اساس همین گروه بندی ها بین مردم تقسیم می شود و طی هماهنگی های صورت گرفته با جامعه پزشکی و بهدای سپاه گروهی از پزشکان متخصص نیز امروز در منطقه مستقر خواهند شد.

 1001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار