خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: هنوز نتوانستیم آب آشامیدنی 300 روستا را تامین کنیم و مردم آنجا از سختی های زیادی رنج می برند این مسئله با بسیجی بودن در تعارض است.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۶۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج الشریعه صبح امروز در اجتماع کارمندان بسیجی اظهارداشت: ما به عنوان بسیجیان ادارات شاخه ای از شجره طیبه هستیم.

وی با بیان اینکه چفیه را که به گردن گذاشتیم یعنی مسئولیت سنگینی را قبول کردیم افزود: وقتی این نشان را پذیرفتیم باید بدانیم که پیش آهنگی مشی و مقامی را قبول کرده ایم که خیل عظیم شهدا را رو در روی خودمان هر لحظه می بینیم.

استاندار تامید کرد: پاسداری از روش، منش و ایثارگری شهدا در هر مسئولیتی که داریم وقتی نشان بسیج را می پذیریم برای ما الزام دارد. این مسیر را باید با جانفشانی پیش رویم و مشکلات مردم را در کوتاه ترین زمان رفع کنیم.

وی اذعان داشت: هنوز نتوانستیم آب آشامیدنی 300 روستا را تامین کنیم و مردم آنجا از سختی های زیادی رنج می برند این مسئله با بسیجی بودن در تعارض است.

مروج الشریعه اظهارداشت: ما در رسیدن به هدف مطلوب هنوز در گام اولیه هستیم و محرومیت حق مردم استان و بسیجیان مناطق دور افتاده نیست.

مشی بسیجی با بی تفاوتی، سستی و رخوت سازگار نیست

وی با بیان اینکه همه مفاهیم روی یک نشان متمرکز می شود گفت: این چفیه که روی دوش اولین پرچمدار نظام، مقام معظم رهبری قرار گرفته تا به بسیجیان رسیده است.

استاندار با بیان اینکه برای حفظ این نشان جانفشانی ها، رشادت ها و شهادت طلبی ها انجام شده است افزود: پاسداشت آن ایثارگری ها ساده نیست و بسیجی با رخوت، سستی ، کاهلی ، بیراهه رفتن و تحیر منفی همسو نمی شود.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج برای آن است که هر روز یک برنامه بهتر از روز قبل اجرا شود گفت: فرهنگ بسیج، پیش آهنگ بسیج و بسیجی ماندن رخوت و سستی را در استاندار و در هیچ کس دیگر نمی پذیرد.

مروج الشریعه متذکر شد: در مسجد و ادارات به مردم سفارش و تاکید داریم که به تربیت فرزندان خود بیشتر دقت کنند که دچار آسیب ها و خطرات اجتماعی و فرهنگی نشوند .

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان سیستم اداری و جمع مدیران دستگاه های اجرایی باید اراده داشته باشیم همچون بسیجی که نیمه شب با معرفت الهی اراده می کند و میدان مین را با شور و معرفت کامل انتخاب می کند و می داند لحظه ای دیگر یا شهید یا جانباز می شود تردیدی ندارد و انتخابی آگاهانه انجام می دهد اگر برگرفته از تفکر بسیجی اراده کنیم هیچ باری بر زمین نمی ماند و استان به گلستانی مبدل می شود.

استاندار با بیان اینکه حیف است از پیش آهنگی بسیج فاصله بگیریم  گفت: به تاریخ اسلام و شیعه که برگردیم در تاریخ کربلا بزرگ مرد بسیجی عالم سید و سالار شهیدان بیش از صدها سال قبل با یک حرکت خودجوش در گوشه ای از سرزمین روی کره زمین فرهنگ بسیجی را به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: در شب و روز عاشورا هر کس با هر نظر و دیدگاهی و با هر گونه پوشش و ظاهری به لحاظ فکری و روحی منقلب است و به فرهنگ سیدالشهدا احترام می گذارد .

مروج الشریعه بیان داشت: با تاسی به فرهنگ عاشورا اگر این گونه فرهنگ بسیجی را ایجاد کنیم در درون سازمان پیش آهنگ به تعالی و تکریم همه انسانها مقید شود و برای فراگیری همه اقشار جامعه تلاش شود هر کس با هر تفکری برای خدمت به بندگان خدا و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و آینده سازان نظام پای کار می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها