برای اولین بار عمل PEGگذاری با موفقیت توسط پزشکان بیمارستان امید ابهر انجام شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۵۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، متخصص داخلی و رئیس این بیمارستان در این باره گفت : در روش PEGبا استفاده از اندوسکوپی گوارش یک لوله مستقیما ازطریق پوست وارد معده بیمار شده و فیکس می شود .

دکتر احمد یوسفی افزود: این روش معمولا در مراکز مجهز توسط پزشکان فوق تخصص گوارش انجام  می گیرد، که بلحاظ نیاز بیماران منطقه ، برای  اولین بار عمل PEG  روز 27 ابان ماه سالجاری با موفقیت  انجام شد.

وی اظهار داشت: با فراهم شدن امکانات و تجهیزات مدرن لازم،  این عمل ، بطور مستمر  در بیمارستان امید ابهر انجام شود  تا موجب رضایت بیمه شدگان و بیماران نیازمند قرا ر بگیرد.

دکتریوسفی با اشاره به مزایای استفاده از این روش تصریح کرد: این روش باعث بهبود تغذیه شده، هزینه و عوارض کمى دارد و نسبت به لوله بینى- معده راحت تر تحمل مى شود و مهمتر از همه مراقبت از بیمار را در منزل امکانپذیر می کند.

گفتنی است، برای برخی بیماران مبتلا به سکته های مغزی وسایر بیمارانی که قادر به بلع غذا نیستند و نمی توانند از راه دهان تغذیه کنند ، باید یک راه مستقیم از معده جهت تغذیه ایجاد شود.

لازم به ذکر است، این عمل توسط پزشکان این مرکز درمانی دکتر احمد یوسفی متخصص داخلی و گوارش  و دکتر منصور علیمردانی متخصص عفونی به انجام رسیده و کلیه خدمات و اعمال جراحی برای بیمه شدگان  تامین اجتماعی در این مرکز کاملا رایگان می باشد.

ارسال نظرات