خبرهای داغ:
مسئول خانه نخبگان استان همدان کمک به هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، نهادها، مراکز خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد در راستای توسعه و شکوفایی استان را از اهداف خانه نخبگان علمی بسیج برشمرد.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۴۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

کمک به هم‌افزایی دستگاه‌ها برای توسعه از اهداف خانه نخبگان علمی بسیجبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید هادیان امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری ضمن گزامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: خانه نخبگان علمی بسیج سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه های مختلف مورد نیاز در سطح استان را دنبالی می‌کند تا از طریق مشارکت  فعال نخبگان، فرهیختگان و دانش‌آموختگان استان به توسعه و شکوفایی استان پیش از پیش کمک کند.

وی کمک به هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، نهادها، مراکز خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد در راستای توسعه و شکوفایی استان را از اهداف خانه نخبگان علمی بسیج برشمرد و عنوان کرد: بررسی کارشناسی فرصت‌ها و تهدیدات توسعه در پیشرفت استان، کمک به مقامات اجرایی استان از طریق بررسی راهکارهای کارشناسی در مسائل و مشکلات و ارائه به دستگاه‌های ذی‌ربط و شبکه‌سازی از نخبگان، خبرگان و دانش‌آموختگان استان در قالب کارگروه‌های تخصصی متناسب با مسائل استان از دیگر اهداف این نهاد است.

مسئول خانه نخبگان استان همدان با تشریح عملکرد یک ساله خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین(ع) تصریح کرد: ماموریت سازمان در بخش خانه نخبگان مسئله محور است  و در صورت لزوم پژوهش محور است.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه های مختلف درخانه نخبگان عنوان کرد: هر ساله متناسب با نیازهای استان کارگروه‌های مختلفی در خانه نخبگان تشکیل و حرکت‌هایی در راستای حل مسائل استان  به دستگاه‌های ذی ربط  که دارای مسئله و معضلی باشد، ارائه می شود  تا از نظر کارهای بر زمین مانده در راستای اهدافی که برای آنها تعریف شده  با قدرت، دانش و توانایی و بینش بهتر حرکت کنند.

هادیان به تغییرات شرایط اقلیمی اشاره و تصریح کرد: خانه نخبگان سپاه انصارالحسین(ع) اساس و محور حرکت خود را به راه‌های مقابله با شرایط اقلیم به خصوص بحث بحران آب قرار داده که مصارف کشاورزی و شهری، راه‌های صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل چاه‌های عمیق فاقد مجوز بهره‌برداری و... از جمله آن است.

وی با اشاره به اهمیت و ویژگی  پدافند غیرعامل و ورود خانه نخبگان بسیج در این عرصه تاکید کرد: اگر در مسائله زلزله غرب کشور مردم و دستگاه‌های اجرایی از آموزش‌های لازم برخوردار بودند و دستگاه‌های خدمت‌رسان در برخورد با این  فرایند از توانایی، تخصص و آگاهی علمی  برخوردار بودند شاید بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر است را شاهد نبودیم.

مسئول خانه نخبگان استان همدان با بیان اینکه در کارگروه پدافند غیر عامل مطالعاتی گسترده توسط سازمان انجام شده است، گفت: با استفاده از  مطالعاتی  که در این زمینه صورت گرفت نتایجی برای بسیاری از دستگاه‌هایی که در زمان بحران بتوانند به مردم کمک کنند به دست آمد که در هفته‌های آینده به دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس ارائه می شود تا ایشان در راستای عملیاتی کردن این راهکارها و پیشنهادات که در راستای مهار بحران آب، کاهش مصارف غیر ضروری از آب، پیشگیری از هدر رفت آب و... است اقدامات لازم در مجلس را انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در بحث سازمان‌سازی مسئله داریم، ابراز داشت:  در استان همدان نیز در مصارف در ساختمان‌های مسکونی و هم مصارف ساختمان دولتی با چالش جدی روبرو هستیم  که در کارگوه عمران، معماری و شهرسازی پیشنهادات و راهکارهایی ارائه شده که  این موارد نیز به دکتر مفتح در راستای عملیاتی کردن و طرح به مجلس ارائه می شود.

هادیان یادآور شد : علاوه بر این موارد ما خروجی خانه نخبگان را در به واسطه فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) در اختیار استاندار برای بهره برداری  قرار می دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات