امام‌جمعه تربت‌جام در صبحگاه مشترک نظامی و بسیج مردمی:

بسیج بدون نگاه قومی مذهبی پناهگاه همه ملت‌های مظلوم جهان است

امام‌جمعه تربت‌جام گفت: بسیج بدون نگاه قومی مذهبی پناهگاه تمام ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان است و تنها متعلق به کشور ما هم نیست و هر مظلومی که پناه بیاورد، کمک بخواهد ملجأ و درمان او بسیج و بسیجیان هستند.
کد خبر: ۸۹۵۱۵۵۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام طاهری در صبحگاه مشترک نظامی و بسیج مردمی به مناسبت هفته بسیج افزود: سالروز تشکیل بسیج و گرامیداشت هفته بسیج یادآور بیان عظمت، شور و نشاط و امید آفرینی بسیجیانی سلحشوری است که به تعبیر معمار و خالق آن، این شجره طیبه یقیناً از الطاف خداوند متعال هست که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده است.

وی تصریح کرد: تعبیر کلمه شجره طیبه امام راحل برگرفته از آیات قرآن کریم هست که بیانگر رشد یک درخت تناور در زمینی مرغوب، باریشه، سودمند و روح‌افزا که خشک شدنی هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: کلمه طیبه شبیه چنین درخت ریشه‌داری است که عقاید و باور‌های دقیق و درست را برای نجات جامعه بشری به ارمغان آورده است، بنابراین بسیج چنین شخصیت و هویتی دارد.

امام‌جمعه تربت‌جام ابراز داشت: بسیج مقابل طاغوت و فرعون‌های زمان محکم و استوار می‌ایستد، ولی در مقابل یک مظلوم خاضع و خاشع و برای نجاتش فروتن و در مقابل مستکبر مثل شیر می‌غُرد.

طاهری ادامه داد: بسیج پناهگاه تمام ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان است و تنها متعلق به کشور ما هم نیست و هر مظلومی که پناه بیاورد و کمک بخواهد ملجأ و درمان او بسیج و بسیجیان هستند.

وی بیان کرد: یکی از برکات نعمت تفکر بسیج، دمیده شدن این روحیه در مردم شریف ایران اسلامی است که در آن بسیج مردمی متحد و هماهنگ در کنار سایر قوای مسلح ۸ سال جنگی تحمیلی را اداره و مدیریت کرد.

وی با اشاره به جنگ صربستان در دل اروپا که در آن منطقه‌ای کاملاً سنی نشین موردتهاجم قرار گرفت و فرزندانشان را ذبح کردند یادآور شد: در تفکر مظلوم‌یاری بسیج ایران اسلامی همین بس که شهر کاملاً در محاصره صرب‌ها توسط جمعی که روحیه بسیجی در آن‌ها دمیده گردید باز پس گرفته شد.

امام‌جمعه تربت‌جام بابیان این‌که روحیه بسیجی جاذبه دارد، و بدون نگاه قومی مذهبی به فریاد مظلومان می‌رسد یادآور شد: نمونه حاضر این روحیه مجاهدت حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و رزمندگان جبهه‌های مقاومت اسلامی در عراق و سوریه که با تحقق وعده پیروزی به کمتر از ۳ ماه ریشه داعش وحشی را در این کشور‌های مسلمان برچیند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی و آینده‌نگری تفکر بسیجی تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: تا ۲۵ سال دیگر اثری از اسرائیل باقی نمی‌ماند با امیدواری به آینده و توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین (ع) تحقق این وعده صادق باقدرت، صلابت و اشرافی که نزد بسیجیان سلحشور و وحشتی که نزد مستکبرین سراغ داریم در کمتر از آن زمان دور از دسترس نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار