کارشناس روانشناسی گفت: شناخت اصول ارزشمند برای انتخاب همسر رمز موفقیت زوجین است که در این راستا انتظار می رود زوجین مراتب شناخت خود را افزایش دهند
کد خبر: ۸۹۵۱۵۱۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل؛ فرشته عسکری در کارگاه سبک زندگی اسلامی که با موضوع ازدواج آسان در حوزه صدیقه کبری (س) برگزار شد، عنوان کرد: ازدواج یک سنت الهی است، زیرا خداوند انسان را زوج و دو جنسیتی آفریده وبرای تحقق این سنت الهی باید نخست اصول و قواعد اسلامی ازدواج را شناخت و سپس براساس آن رفتار و عمل کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آنچه در جامعه امروز در جریان است اصولا با فلسفه زندگی قرآنی و سبک زندگی اسلامی در تضاد است، از همین رو چنین رویه‌ای در سنت ازدواج نه تنها نمی‌تواند اهداف و فلسفه اسلامی ازدواج را برآورده سازد بلکه به جای آنکه اثر مثبت به جا گذارد اثر منفی و غیرسازنده دارد.

وی افزود: وقتی رفتاری دوگانه با دو معیار و ملاک در زندگی نمود پیدا کند به طور طبیعی به فروپاشی و بحران کشیده می‌شود.

عسکری ادامه داد: بدون تردید ازدواجی که بدون شناخت متقابل و پایبندی به برخی اصول بنا شده باشد، منجر به فروپاشی می‌شود.

وی تصریح کرد: اسلام اصول صحیح ازدواج برای دست‌یابی به زندگی مناسب معنوی و مادی را مطرح کرده و رعایت دقیق این شاخصه‌ها، ازدواجی موفق، سالم و پایدار را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شناخت اصول ارزشمند برای انتخاب همسر است، ابراز داشت: ازدواج بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه زندگی هر انسانی است که موفقیت یا شکست در آن برای هر یک از زوجین سرنوشت‌ساز خواهد بود رمز اصلی موفقیت انسان در این عرصه مهم است.
ارسال نظرات