خبرهای داغ:
جلد دوم از کتاب «سبک زندگی قرآنی» با عنوان «سبک زندگی علمی قرآنی» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۴۵۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلد دوم کتاب «سبک زندگی قرآنی» با محوریت سبک زندگی علمی قرآنی اثر حجت الاسلام دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی با همکاری دانشگاه معارف اسلامی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شد.

سبک زندگی مقوله‌ای است فراگیر که هر انسان و جامعه‌ای خواسته یا ناخواسته بدان پایبند بوده و به تناسب خاستگاه آن، به سبک زندگی وحیانی یا غیروحیانی تقسیم پذیر است. امروزه نقشه جهانی سازی مدرنیته با ترویج زندگی برخاسته از ایدئولوژی غیردینی، بشریت را تحت تأثیر قرار داده و با هدف سیطره و سلطه، تلاش دارد تا سبک زندگی مدرن را در جوامع به ویژه جوامع اسلامی نهادینه سازد و فرهنگ و تمدن خویش را حاکم نماید.

پرداختن به سبک زندگی اسلامی نیاز امروز جامعه فرهنگی و دینی ما است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است. این نوشتار در پی آن است که مباحث سبک زندگی مطلوب قرآنی را ساختارمند و موضوعی به مخاطبان عرضه کند تا زمینه ساز شکل‌گیری تفسیر موضوعی در حوزه سبک زندگی عام و سبک‌های خاص (مثل سبک زندگی علمی، اقتصادی و سیاسی) باشد.

کتاب «سبک زندگی علمی قرآنی» در چهار فصل تدوین و تنظیم شده است: فصل اول: کلیات (معناشناسی علم در سبک زندگی علمی قرآنی، اهمیت علم از منظر قرآن و ویژگی های علم مطلوب در قرآن)، فصل دوم: مبانی خاص سبک زندگی علمی قرآنی (الهی بودن علوم و اولویت بندی آن، اقسام علوم و احکام آن، مراتب علم و اعتبارسنجی از طریق دریافت علم، جهل؛ گستره و نشانه ها، رابطه قرآن و علم، قلمرو قرآن و علم، تعامل قرآن و علوم)، فصل سوم: مولفه های سبک زندگی علمی قرآنی (اهداف و اصول سبک زندگی علمی قرآنی، روش های تعلیم و تعلم قرآنی)، فصل چهارم: مختصات سبک زندگی علمی قرآنی (معلمان بشر و آداب تعلیم و تربیت، حقوق شاگردان و آداب شاگردپروری، بایسته های تحصیل و محتوای آموزشی).

گفتنی است به زودی جلد اول این مجموعه دو جلدی «سبک زندگی قرآنی» با عنوان «مبانی و اصول عام سبک زندگی» در آستانه انتشار است. «سبک زندگی از منظر نهج البلاغه»، «همیشه بهار»، «زندگی به سبک باران؛ سبک زندگی دانشجویان بسیجی در اندیشه رهبر معظم انقلاب»، «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی»، «به سوی سبک زندگی دینی: دفتر اول: انتخاب همسر» از جمله آثار دفتر نشر معارف در حوزه سبک زندگی است که با تسقبال مخاطبان، چندین بار تجدیدچاپ شده است.

کتاب «سبک زندگی قرآنی» جلد دوم از یک مجموعه در 328 صفحه با قیمت 15 هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها