خبرهای داغ:
کتاب «همرزمان حسین (ع)» با موضوع تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهمالسّلام) در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۴۳۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «همرزمان حسین (ع)»، مجموعه‎ ۱۰ سخنرانی معظّمٌ‌له در باب عنصر مبارزه در سیره ائمّه معصومین (علیهم‌السّلام) است که در محرّم سال ۱۳۹۳ هجری قمری برابر با بهمن ۱۳۵۱ هجری شمسی _. که فضای اختناق ستم‌شاهی و فشار و سرکوب مبارزان توسّط ساواک رژیم بیدادگر پهلوی به اوج خود رسیده بود _. در هیئت «انصارالحسین (علیه‌السّلام)» تهران ایراد شده است.

معظّمٌ‌له در این سلسله سخنرانی‌ها، درباره اهمّیّت شناخت صحیح امامان و توطئه دشمنان برای تحریف چهره مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمّه (علیهم‌السّلام) سخن گفته‌اند.

وحدت شخصیّت معصومین (علیهم‌السّلام) در امر جهاد و حیات سیاسی امام سجّاد، امام باقر، امام صادق و امام کاظم (علیهم‌السّلام) را تحلیل کرده و با طرح «انسان ۲۵۰ ساله»، مراد از آن را توضیح داده‌اند. سپس به بیان حقیقت فعّالیّت‌های سیاسی آشکار امامزادگان از قبیل: زیدبن علی (علیه‌السّلام) پرداخته‌اند، و سپس وجه توجّه ائمّه (علیهم‌السّلام) به شعرای مجاهد و برخورد سخت با علمای درباری را بیان کرده و مقصود از تقیّه را شرح داده‌اند. اینک مؤسّسه پژوهشی _. فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)) مجموعه متن سخنرانی‌ها را که پس از پیاده‌سازی از سند صوتی، ویرایش و تنظیم شده است، در اختیار خوانندگان ارجمند، جویندگان راه و روش واقعی ائمّه هدی (علیهم‌السّلام) قرار داده است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «همرزمان حسین (علیه‌السّلام)» می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها