عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی‌ خبر داد
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی‌دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی را بیان کرد.
کد خبر: ۸۹۵۱۴۰۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج روزنامه «عصرایرانیان» در شاره امروز خود به با عنوان «آغاز روند استیضاح آخوندی» نوشت: عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی‌دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی را بیان کرد.احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگو با «عصرایرانیان» از طرح سؤال و یا استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: 2 روز پیش که نمایندگان اعزامی‌به منطقه زلزله زده در کمیسیون شورا‌ها ارائه شد. از جمله موضوعات که مورد توجه قرار گرفت ساختمان بیمارستان‌هایی که اخیراً افتتاح شده، نظیر اسلام‌آباد غرب با دارا بودن امکانات خوب پزشکی که علی القاده بایستی به هنگام بحران و زلزله به مجروحین و مصدومین حادثه خدمت پزشکی ارئه دهد اما به واسطه تخریب نتوانسته خدمات لازم را ارائه دهد.وی با بیان اینکه مصدومین از طریق بالگرد و وسایل امدادی به بیمارستانهای تهران و کرمانشاه منتقل شدند، افزود: مسئولیت احداث بیمارستان به‌عهده وزارتخانه راه و شهرسازی است و جمع بندی کمیسیون شورا‌ها این بود که به میزان نقش و تاثیری که اقای اخوندی و وزارت راه وشهرسازی در احداث این بیمارستان داشته است موضوع استیضاح ایشان مورد بررسی قرار بگیرد.علیرضابیگی تاکید کرد: که منتظر گزارش کمیسیون عمران و کمیسیون بهداشت و درمان هستیم و جمع بندی این گزارشات به صحن علنی مجلی رائه خواهد شد.
نامه کمیسیون عمران به وزیر راه برای توضیح علت عدم حضور در جلسات بررسی زلزله
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون نامه‌ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تنظیم کرده است که طی آن، خواستار توضیحاتی درباره علت عدم حضورش به جلسه کمیسیون شده است. سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌گفت: در نشست روز گذشته کمیسیون عمران قرار بود وزیر راه حضور یابد که معاون وی حضور یافت و نشست لغو شد.وی یاد اور شد: کمیته فنی مهندسی کمیسیون نیز با دستور بررسی جزئیات زلزله غرب کشور و کرمانشاه تشکیل جلسه داد که وزیر راه به علت همراهی با رئیس جمهور در چابهار (برای افتتاح پروژه) حضور نیافت و بجای او معاونش در جلسه حاضر شد.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌همچنین تصریح کرد: کمیسیون عمران نامه‌ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تنظیم کرده است که طی آن، خواستار توضیحاتی درباره علت عدم حضورش به جلسه کمیسیون شده است.علوی در ادامه اعلام کرد که این نامه قرار است از سوی رئیس کمیسیون یا هیأت رئیسه به وزیر راه ارسال شود.
به گزارش تسنیم، آخرین باری که وزیر راه و شهرسازی رویت شده مربوط به بازدید وی از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه است. آخوندی در این بازدید گفت: زمانیکه اقدامات امدادی و آواربرداری در مناطق زلزله پایان بگیرد و نظم در منطقه ایجاد شود، همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب بلافاصله کار شناسایی واحدهای مسکونی آسیب دیده و تخمین و برآورد میزان خسارات وارده را آغاز خواهند کرد.
اما از سه شنبه هفته گذشته تا امروز اثری از وزیر راه و شهرسازی نیست. وی روز بعد از بازدیدش برای حضور در کنفرانس توسعه همکاری منطقه‌ای برای افغانستان (RECCA) به عشق آباد ترکمنستان سفر کرد. در این سفر علی اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی، شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم مینودشت وکلاله و مراوه‌تپه در مجلس و احمدی سفیر ایران همراه آخوندی بودند.
تقریبا یک هفته‌ای است که خبری از وزیر راه و شهرسازی نیست. انتظار می‌رفت وی حداقل در برابر تخریب بیمارستان شهرستان سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب که وزارت راه و شهرسازی (سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی) متولی ساخت آن بوده عکس‌العمل نشان دهد و معاون خود را در این باره مورد بازخواست قرار دهد. ایازی معاون وزیر بهداشت اخیرا درباره گفته است؛ «بیمارستان اسلام آباد غرب توسط وزارت راه ساخته و به وزارت بهداشت واگذار شده و فروردین امسال به بهره‌برداری رسید.»

ارسال نظرات