جانشین مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان البرز گفت: مهدکودکی در منطقه حیدرآباد توسط گروه‌های جهادی تأسیس شد و در هفته بسیج جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۴۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پرویز عابدینی جانشین مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان البرز، از اقدامات انجام‌شده این ناحیه طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماه دوم سال جاری حدود ۸۵ گروه جهادی در عرصه‌های گوناگون عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی اعزام شدند و بیش‌تر این اعزام‌ها به منطقه استحفاظی ناحیه در داخل استان بوده است.
 
تأسیس مهدکودک در منطقه حیدرآباد/ جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم در هفته بسیج برگزار خواهد شد

وی با اشاره به محور محرومیت‌زدایی اظهار داشت: در این رابطه ساخت خانه پدر شهید، خانه محروم در منطقه حصارک و همچنین ساخت یک مسجد در منطقه اشتراکی توسط گروه‌ها انجام‌شده است.

عابدینی بیان داشت: رنگ‌آمیزی مدارس در حوزه استحفاظی ناحیه در فصل تابستان، رنگ‌آمیزی پایگاه‌ها و حوزه‌ها و برپایی میز خدمت از دیگر اقدامات این ناحیه است.

وی با بیان این‌که منطقه حصارک و حیدرآباد به‌عنوان مناطق آلوده شناسایی‌شده‌اند، عنوان کرد: مهدکودکی در منطقه حیدرآباد تأسیس کردیم و همچنین یک تعاونی پوشاک در منطقه حصارک و چند کارگاه تولیدی پوشاک در حیدرآباد تشکیل خواهند شد.

عابدینی در رابطه با محور فرهنگی و آموزشی اذعان داشت: آموزش احکام و زبان خارجه، برگزاری دوره‌های کارآفرینی، کلاس‌های آموزشی ICDL و خیاطی با ارائه مدرک از سوی فنی و حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان از اقدامات آموزشی این ناحیه بوده است و در حال حاضر دوره‌های آموزشی شیرینی‌پزی و آشپزی نیز در حال برگزاری است.

وی از اقدامات انجام‌شده در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و بیان داشت: برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی را در چند ناحیه داشتیم و همچنین در این رابطه طرحی به نام ۲۰۶ داریم که ۲۰۶ نفر در این طرح عضو شده و در شرکت تعاونی قدرتمند پوشاک اسلامی استخدام و با سرمایه ۷ میلیون تومانی مشغول به کار خواهند شد.

جانشین مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان گفت: پیش‌بینی برنامه‌هایی برای هفته بسیج صورت گرفته است که اجرای برنامه‌های فرهنگی و خدماتی در مناطق آلوده به فقر، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، چون حیدرآباد و مالک اشتر، سرکشی از خانواده‌های فرماندهان پایگاه‌ها، برگزاری المپیاد علمی، گردهمایی بسیجیان، پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری یادواره شهدا در پایگاه‌ها توسط حوزه ۲۱۱ و ۲۱۲ انجام خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی حوزه ۲۱۳ و ۲۱۴ عنوان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی در منطقه حصارک، گردهمایی بسیجیان، معرفی بسیجیان نمونه و تجلیل از برترین‌های جشنواره را در هفته بسیج خواهیم داشت.

عابدینی افزود: ارائه خدمات در ۶ مکان عمومی منتخب نظیر بیمارستان‌های البرز و شهید رجایی، مترو، امامزاده محمد (ص) و ... و برگزاری یادواره شهدا از برنامه‌های اجرایی حوزه ۲۱۵ و ۲۱۶ در هفته بسیج است و حوزه ۲۱۷ و ۲۱۸ نیز اقداماتی ازجمله ایجاد فضای پاسخگویی مسئولین محلی در مساجد ۶ محله منتخب در قالب میز خدمت، افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی و پایگاه بسیج و برگزاری جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم را خواهند داشت.

وی در پایان در رابطه با حادثه اخیر کرمانشاه اذعان داشت: مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) به همراه تعدادی گروه جهادی جهت مشخص کردن و شناسایی زیرساخت‌ها، آواربرداری و ساخت منازل تخریب‌شده و در کل اقداماتی که مقررشده گروه‌های ناحیه امام سجاد (ع) در منطقه انجام دهند، در استان کرمانشاه حضور دارند.

منبع: فارس
ارسال نظرات