خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برای پرداخت تسهیلات و راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی امروز شاهد افتتاح 150 کارگاه اقتصادی کمک اشتغال اقتصادمقاومتی در استان هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۴۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با بیان اینکه بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم مانند سایر استان ها در بحث اعزام، ساماندهی و هدفمند کردن و شناسنامه دار کردن گروههای جهادی فعالیت هایی را در سال 96 داشته  است گفت: سال 96 سالی است که ما تغییر رویکرد از کمیت به کیفیت و از کارایی به اثربخشی را داریم.

زهرایی با بیان اینکه قرارگاهی با نام قرارگاه سازندگی و خدمات رسانی تشکیل شده است اذعان کرد: در این قرارگاه نقاط هدف معنی داری در خراسان جنوبی به عنوان نقطه هدف گروههای جهادی بومی، استانی و میهمان تعریف شده است.

وی با عنوان اینکه در سال 96 ، 651 گروه جهادی داشتیم اظهار کرد: در این 651 گروه بالغ بر 10 هزار نفر ساماندهی و اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود:  این گروههای جهادی در قالب حلقه های صالحین یک روزه یا سه روزه، اقشار متخصص مثل مهندسین پزشکی، کارمندان یا مهندسین کشاورزی، محلات و مساجد که 7 روزه بودند یا گروههای جهادی دانشجویی بومی استان که 10 و 12 روزه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سال 96 ما میزبان 22 گروه جهادی از استان های دیگر به خصوص از دانشگاههای برتر کشور بودیم تصریح کرد: در طی آن بالغ بر 2 هزار و 200 نفر وارد استان شدند.

زهرایی با اشاره به هدف گروههای جهادی  گفت: هدف ما این است که همه  گروههای جهادی بتوانند در بخش اقتصاد و بخصوص اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد روستایی و توسعه روستایی به مردم کمک کنند و مشارکت مردم را هم به همراه داشته باشند که این باعث وحدت بین مردم و در نهایت باعث حرکت به سمت تولید و مولد بودن شود.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه سال آینده را با نیازسنجی که در نقاط هدف انجام می دهیم عنوان کرد: با تطبیق نیازها با گروههای جهادی که به تخصص شان نیاز است یک هدف مشخصی را تعریف و انجام می دهیم و در نهایت بعد از 3 سال گزارشی را از عملکرد این گروهها ارائه می دهیم.

زهرایی در زمینه کارهای عمرانی که گروههای جهادی انجام می دهند گفت: گروههای جهادی بیشتر در قسمتهای سفت کاری ساختمانها کمک می کنند.

این پروژه ها هم یا از تملک دارایی و ملی استانی یا از پروژه های قرارگاه قرب کوثر محرومیت زدایی یا از قرارگاه پیشرفت و آبادانی و یا مشارکت خیرین است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال گروههای جهادی دانشجویی به طور متوسط 50 پروژه را شروع یا تکمیل کردند و یا در حال تکمیل آن هستند. و گروههای جهادی میهمان بیش از 40 پروژه عمرانی را شروع و بخشی از آن ها را تمام کردند.

زهرایی گفت: ما سعی می کنیم که در اجرای پروژه ها از نیروی انسانی و جوانی گروههای جهادی و در کنار آن از فکر گروههای جهادی بهره ببریم.

وی در پایان اذعان کرد: ما امسال نزدیک به 3 میلیارد تومان فقط برای پروژه های عمرانی کوچک، پربازده و محرومیت زدا کار کردیم.

 وی با بیان اینکه کار سازمان تبیین شعار سال است افزود: بخش دیگر وظیفه این نهاد، آموزش تخصصی به مردم در بخش های مختلف است که آموزش تخصصی ببینند و از دل این آموزش ها متقاضیانی پیدا شوند که برای ایجاد اشتغال، تسهیلات اقتصاد مقاومتی به آنها پرداخت شود.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: کار دیگر بسیج سازندگی پرداخت تسهیلات و راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی است که امروز شاهد افتتاح 150 کارگاه اقتصادی کمک اشتغال اقتصاد مقاومتی در استان هستیم.

 زهرایی عنوان کرد: تاکنون یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد 10 درصد به متقاضیان پرداخت شده است و هر کارگاهی را تا سقف 15 میلیون تومان حمایت می کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: تلاش برای بازاریابی از طریق نمایشگاه های فصلی و بازارچه های هر شهرستان و حضور در نمایشگاه های بین المللی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال است.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال حدود 30 هزار نفر در قالب گروه های یک روزه، سه روزه، هفت و 10روزه به مناطق محروم اعزام شدند که از این تعداد حدود 800 نفر دانشجوی بودمی و بالغ بر دوهزار دانشجوی غیر بومی داشتیم که دربین 10 تا 12 روزدر مناطق محروم خراسان جنوبی فعالیت داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها