خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرا و بهره برداری از 50 پروژه در فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۴۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در دومین روز از هفته بسیج به نمایندگی از 20 پروژه عمرانی و عام المنفعه، پروژه احیا و مرمت قنات سید باقر شهرستان نهبندان با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی افتتاح شد.

زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در دومین روز از هفته بسیج که بنام روز بسیج سازندگی و خدمت رسانی نامگذاری شده است افتتاح یک پروژه به نمایندگی از 20 پروژه آماده شده انجام می شود.

محمد زهرائی تصریح کرد: پروژه های قابل افتتاح در 6 دهستان پیشرفت و آبادانی است که از این تعداد 2 دهستان میغان و شوسف از آن شهرستان نهبندان است.

ایشان از اولویت بندی پروژه ها گفت و افزود: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سعی بر این شده است تا پروژه هایی که با آب و آبخوان داری،آبخیزداری و استخرهای ذخیره آب ولوله گذاری تا مزارع باشد در اولویت قرار گیرد.

محمد زهرائی اظهار داشت: 50 درصد هزینه ها توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی تامین و مابقی آن توسط جهاد کشاورزی،مشارکت مردم ، بسیج و سپاه انجام شده است.

وی از اجرای 50 پروژه به اتمام رسیده  از 81 پروژه در فاز اول خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد انعقاد قرار داد در فاز دوم باشیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اولویت های اجرایی طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت و خاطر نشان کرد:هر دهستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 5 حوزه تحت پوشش و فعالیت قرار گرفته است که در ابتدا حوزه فرهنگی با عنوان تسهیل گری با حضور روحانیون و خانواده آنها به مدت 3 سال در مناطق هدف می باشد که از 120 روستای این 6 دهستان،36 روحانی مستقر شده اند.

ایشان اولویت دوم را توانمند سازی و اشتغال مردم با تکیه بر صندوق ها و گروه های 15 تا 20 نفری اشتغالزائی روستائی دانست و اولویت سوم کار را زیر ساخت و عمران با اولویت منابع آب معرفی نمود.

زهرائی در پایان افزود: امیدواریم برای هر دهستان بتوانیم به طور متوسط 2 میلیارد تومان از قرارگاه پیشرفت و آبادانی و 2 میلیارد تومان هم آورده مردم ،بسیج و سپاه جذب کنیم و در حوزه سلامت نیز به سمت پیشگیری،طب سنتی و اسلامی در حرکت هستیم و در حوزه تعلیم و تربیت راه های جلوگیری از مهاجرت مردم روستا به شهر به واسطه تحصیل فرزندانشان را مورد بررسی قرار داده و کارهای مشابهی انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها