خبرهای داغ:
مديرشعب بانك مسكن استان قزوين خبر داد:
مديرشعب بانك مسكن استان قزوين گفت: با اجرای طرح "رها" در بانک مسکن استان، امکان فروش آپارتمان های وام دار فراهم شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۴۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
سیداصغر حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به مزایای طرح «رها» اظهار کرد: طرح "رها"، عنوان یک خدمت جدید در بانک مسکن است که در قالب آن، مالکان آپارتمان‌های مسکونی در رهن بانک، بدون سپری کردن زمان معین از پروسه بازپرداخت وام مربوطه، می‌توانند در ازای سپرده گذاری معادل ١١٠ درصد مبلغ مانده بدهی واحد مسکونی خود را از رهن بانک مسکن خارج کنند.
وی افزود: مالکان آپارتمان‌های وام دار (واحد‌هایی که به واسطه دریافت وام خرید یا وام جعاله در رهن بانک مسکن هستند) به کمک این خدمت جدید می‌توانند بدون آنکه وام خود را تسویه کنند، واحد را فک رهن کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند.
مدیرشعب بانک مسکن استان قزوین اضافه کرد: در این طرح افرادی که معادل ١١٠ درصد مانده بدهی وام خود، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود ۱۵% درصدی سالانه بهره مند می‌شوند بنابراین با سود دریافتی، می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.
حسینی عنوان کرد: در حالت طبیعی و بدون استفاده از طرح "رها"، یک مالک آپارتمان وام دار، چنانچه بخواهد به هر دلیل ملک خود را فک رهن کند، باید کل اقساط باقی مانده را یکجا تسویه کند.
وی تصریح کرد: بی شک این کار از توان اکثر وام گیرنده‌ها خارج است، اما با طرح "رها"، افراد می‌توانند در عین آزادسازی ملک خود از رهن بانک مسکن، کماکان اقساط باقی مانده وام را به صورت تدریجی و ماهانه پرداخت کنند. ب. مدیرشعب بانک مسکن استان قزوین یادآور شد: برای این منظور، سپرده ١١٠ درصدی، صرفا نقش ضمانت بازپرداخت باقی مانده تسهیلات را دارد که جانشین رهن ملک می‌شود.
۱۰۰۹/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها