مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان مطرح کرد؛
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان تاکید کرد: در فرمان حضرت امام آمده که فرمودند از فرزندانم می خواهم کمک کنند و اجازه ندهند نفوذ در انقلاب و نظام صورت گیرد؛ ما نیز براساس این دستور حضرت امام، محور کار و برنامه ها را بصیرت افزایی مدنظر قرار دادیم؛ ائمه جمعه در سراسر استان در خطبه های نماز جمعه مرتب با تذکر، آگاه سازی و روشنگری موضوعات منطقه و جهان تلاش می کنند تا اجازه ندهیم نفوذی ها در کشور و انقلاب رخنه کنند.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۸۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری  ضمن تبریک هفته بسیج به عنوان یادگار حضرت امام و  تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در عراق وسوریه در خصوص برنامه های بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در این هفته گفت: برنامه های ما از روز شنبه با دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه شروع شد همچنین برای هفته بسیج برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

 

رئیس بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان بافت که به نحو احسن انجام شد، ابراز کرد: یادواره شهدا در برخی شهرستان ها برنامه ریزی شده و برگزار می شود؛ همچنین جلسات بصیرتی و معرفتی در حوزه های علمیه در هفته بسیج برگزار می شود ضمن اینکه بسیج طلاب در تجمع پنجم آذر ماه نیز حضور پیدا خواهد کرد.

 

وی به حوادث اخیر کرمانشاه و مناطق غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در پی زلزله اخیر بسیج طلاب و روحانیون با صدور بیانیه اعلام آمادگی کرد و به صورت میدانی وکمک های منطقه ای این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سنجری عنوان کرد: به حوزه های مقاومت بسیج طلاب در استان کرمان برنامه هایی در هفته بسیج داده شده و برخی برنامه ها به صورت خودجوش اتفاق می افتد و بسیجیان دیدار با خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس و بسیجی و همچنین زیارت قبور شهدای گمنام را در برنامه دارند.

 

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی ها، اعزام روحانی به مناطقی که نیاز باشد جهت سخنرانی در خصوص تبیین هفته بسیج و جایگاه و منزلت بسیج در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم آنچه بسیج و بسیجی هست در جامعه بین مردم معرفی کنیم و جایگاه و منزلت بسیج را به مردم بیشتر بشناسانیم.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که در ۵ آذر ۵۸ تاسیس بسیج توسط حضرت امام اتفاق افتاد اما در تاریخ ۲  آذر ۶۷ هم فرمان تشکیل بسیج طلبه  و روحانی و بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام همزمان صادر شد و همزمانی این موضوع با هفته بسیج امر مبارکی است.

 

وی تاکید کرد: در فرمان حضرت امام آمده که فرمودند از فرزندانم می خواهم کمک کنند و اجازه ندهند نفوذ در انقلاب و نظام صورت گیرد؛ ما نیز براساس این دستور حضرت امام، محور کار و برنامه ها را بصیرت افزایی مدنظر قرار دادیم؛ ائمه جمعه در سراسر استان در خطبه های نماز جمعه مرتب با تذکر، آگاه سازی و روشنگری موضوعات منطقه و جهان تلاش می کنند تا اجازه ندهیم نفوذی ها در کشور و انقلاب رخنه کنند.

 

حجت الاسلام سنجری با اشاره به نامگذاری دومین روز هفته بسیج تحت عنوان “محرومیت و خدمات رسانی” در خصوص اقدامات بسیج طلاب در این زمینه تشریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر روحانی از سراسر استان و همچنین برخی استان های دیگر در ایام محرم و صفر، عید نوروز و ایام فاطمیه به مناطق محروم و فاقد روحانی اعزام و تحت عنوان گروه های جهادی به کارگیری شدند.

 

وی در رابطه با اقدامات این یادآور شد: در این ایام در مناطقی که فاقد روحانی است یا به واسطه محرومیت و ضعف هایی که وجود دارد روحانی کمتر است، با اعزام روحانی و طلبه برنامه های تبلیغی، اعتقادی، مشاوره، آموزش احکام و معارف دین انجام می شود همچنین در حد توان به بحث های عمرانی و ساخت خانه عالم و خانه برای مردم مستضعف ورود کرده ایم و نزدیک به ۲۰ گروه جهادی فعال متشکل از طلاب خواهر و برادر داریم.

 

حجت الاسلام سنجری در خصوص اعزام کاروان های راهیان نور بیان کرد: هرروز به طور میانگین از استان کرمان برای بازدید مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، ۸ دستگاه اتوبوس دانش آموزان متوسطه اعزام می شوند و برای هر اتوبوس یک روحانی دانش آموزان را برای پرسش و پاسخ، احکام و مشاوره همراهی می کند.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان خاطرنشان کرد: کمااینکه در اعزامی که از مهرماه تا قبل اربعین شروع شد ۸۰ درصد اتوبوس ها روحانی همراه داشت و درقرارگاه اهواز نیز روحانی به عنوان امام جماعت، مشاوره و مسائل شرعی حضور داشت.

ارسال نظرات