فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان «خدمات اجتماعی، خدمت رسانی به مردم و تأکید بر اقتصاد مقاومتی» را مهم‌ترین شاخصه برنامه‌های هفته بسیج دانست.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۷۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ دوم پاسدار حسین شمس در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: تنها عامل بازدارنده در کشور ما بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه فریمان در ادامه این جلسه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: بسیج رویه انقلابی است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری بسیج مایه اقتدار کشور است و آن چیزی که مایه اقتدار کشور است موجب بغض دشمن می‌شود و این افتخار ما است که حقیقتاً موجب بغض دشمنان اسلام هستیم.

وی افزود:حضرت امام(ره) فرمودند هر زمانی که دشمن از شما تعریف و تمجید کرد بدانید یک جایی به سمت دشمن خواسته یا نا خواسته گام برداشتید و اهداف دشمن را دنبال می‌کنید.

فرمانده سپاه فریمان بیان داشت: بسیج دارای روحیه مقاومت و جهاد و استکبار ستیزی است. اینکه جهاد و شهادت مایه اقتدار اسلام و کشور عزیز ما ایران است این برگرفته از روحیه و تفکر بسیجی است که حضرت امام خمینی (ره) نیز اشاره دارند در این موضوع، اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان از آن کشور دور خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید براین مطلب که بنا به فرمود: ه حضرت امام خمینی (ره) تنها عامل بازدارنده در کشور ما بسیج است بیان داشت: در بسیج شاخصه‌های مختلفی وجود دارد که باعث ممتاز شدن این نهاد مقدس و شجره طیبه شده و آن عبارت است از توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع)، ولایت مداری و بصیرت و عمل به موقع. بسیج نهادی است که گوش به فرمان ولایت است.

وی با بیان اینکه نظیرسازی بسیج دارای اهمیت بسیاری می‌باشد، گفت: الگو برداری از بسیج در کشور عراق و نمونه دیگر نیز در سوریه وهمچنین حزب الله لبنان برگرفته و شکل گرفته از بسیج ما است و هرجایی که شما ورود پیدا کنید می‌بینید که بسیج نظیر سازی کرده است و افتخار بسیج این بوده است که الگوی مناسبی برای کشور‌های دیگربوده است.

فرمانده سپاه فریمان اظهار کرد: ما در هفته بسیج قریب بر ۲۳۴ عنوان برنامه داریم که در قالب ۵ کمیته برنامه ریزی شده است که ان شاءالله در هفته بسیج در ناحیه مقاومت و حوزه ها، کانون‌ها و پایگاه‌های مقامت اجرا خواهد شد و هدف اصلی ما در تمام این برنامه‌ها تاکید بر خدمات اجتماعی و خدمت رسانی به مردم است.
 
 شمس به برخی از برنامه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: دیدار فرماندهان و مدیران بسیج با امام جمعه شهرستان، افتتاح پروژه‌های اقتصادی، کارگاه آموزش گلخانه و گیاهان داروئی، میز مشاوره شغلی، اردو‌های جهادی، کارگاه سبک زندگی اسلامی، کارگاه ازدواج آسان، کلاس‌های امدادونجات، یادواره شهداء، تقدیراز بسیجیان پیش کسوت، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگر، نشست‌های روشنگری، برگزاری محافل انس با قرآن، میز فروش کتاب واکران فیلم‌های مختلف دفاع مقدس، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا وافتتاح چندین پایگاه و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، و اجرای صبحگاه مشترک پنجم آذر ماه سالروزتشکیل بسیج مستضعفین به عنوان شاخص برنامه‌های هفته بسیج ازمهمترین برنامه ها‌ی اجرائی در هفته بسیج می‌باشد.
ارسال نظرات