خبرهای داغ:
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از افزایش ٦٠ درصدی آثار رسیده به دومین جشنواره آواها و نغمات دینی آیات(ترنم آسمانی) خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۲۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابراهیم لایقی گفت: با اتمام مهلت دریافت آثار دومین جشنواره آواها و نغمات دینی آیات ٢٨٤ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: اولین دوره این جشنواره در سال ٩٤ با ١٧٨ اثر در شش بخش برگزار شد که مورد استقبال گروههای همخوانی،‌تواشیح و مبتهلین قرار گرفت.

لایقی گفت: در سال جاری این جشنواره با اضافه شدن دو بخش تولیدات انشاد فردی و مدافعان حرم در ٨ بخش اجرا می‌شود و ما همچنین علاوه بر افزایش کمی شاهد ارتقای سطح کیفی آثار رسیده نیز هستیم.

وی افزود: از ٢٨٤ اثر رسیده به دبیرخانه،‌٧٤ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که نتایج مرحله‌ی دوم داوری نیز تا هفته آینده اعلام‌ خواهد شد.

لایقی تصریح کرد: در بخش همخوانی قرآن کریم ٢٩ گروه،‌در بخش تواشیح و مدیحه‌سرایی ٣٠ گروه،‌در بخش ابتهال ١٨ مبتهل، در بخش تولیدات آکاپلا ٤٧ اثر، در بخش تولیدات موسیقایی ٦٠ اثر،‌در بخش تولیدات زبان‌های خارحی ١٨ اثر،‌در بخش تولیدات انشاد فردی ٤٣ اثر و در بخش تولیدات ویژه مدافعان حرم ٣٩ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی» از سلسله جشنواره های هنری قرآنی «آیات» با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز برگزار می شود

ارسال نظرات