فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از موانع در رونق اقتصادی، واردات محصولات مشابه تولید داخل است. اگر صادرات را تقویت و واردات بی‌رویه را کاهش دهیم می توانیم عمده مشکلات اقتصادی را رفع کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۰۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در همایش اقتصادمقاومتی و تجلیل از فعالان اقتصادی شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه برخورداری صرف از مولفه‌های نظامی موجب برقراری امنیت پایدار نیست، گفت: امروزه تهاجمات و تهدیدات در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی و فرهنگی است ولی در این بین جنگ اقتصادی وسیع‌تر از جنگ سخت است.

وی افزود: برخورداری از زیرساخت‌های لازم و منابع غنی و نیز شاخص‌های جمعیتی فرصتی بزرگ برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است و اگر این پتانسیل‌های بالقوه، بالفعل شود بستر توسعه فراهم می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما در حوزه اقتصادی وابستگی به دیگر قدرت‌ها داشت اما در حال حاضر به یک کشور مطرح از حیث ظرفیت‌های بالا تبدیل شده و مسیر توسعه را با قدرت و بدون وابستگی به خارج از کشور می‌پیماید.

سردار پاسدار کریمی با تاکید بر ضرورت تکیه بر توان داخل و استفاده از ظرفیت داخلی کشور برای دستیابی به رشد و بالندگی گفت: اگر در مسائل اقتصادی همانند صنایع موشکی، هسته ای و علوم پزشکی، علاوه بر استفاده از دانش جهانی بر استعدادهای داخلی تکیه می کردیم بی‌شک از نظر وضعیت اقتصادی امروز در موقعیت بهتری قرار داشتیم.

وی افزود: معطوف کردن نگاه کشور به کارگاه‌های بزرگ و قوانین دست و پا گیر موجب شده تا از تقویت کارگاه های کوچک و زودبازده غافل شویم در حالیکه ایجاد اشتغال خُرد با کارگاه‌های زودبازده می‌تواند اقتصاد کشور را پویا کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: یکی از موانع در رونق اقتصادی، واردات محصولات مشابه تولید داخل است. اگر صادرات را تقویت و واردات بی‌رویه را کاهش دهیم می توانیم عمده مشکلات اقتصادی را رفع کنیم. و اگر بتوان از جمعیت فعال و پویا به درستی استفاده کرد زمینه مقاوم سازی اقتصاد کشور فراهم خواهد شد.

سردار پاسدار کریمی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و با آموزش مردم و ارائه تسهیلات اقدام به احداث کارگاه‌های کوچک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات