معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی خبر داد؛

احتمال سیلابی شدن مسیل ها و بروز یخبندان در آذربایجان شرقی

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شدت بارش ها به ویژه در نواحی جنوبی استان احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۹۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اشجعی افزود: براساس بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای، با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه کاهش دما در استان محسوس شده و بارش در نواحی سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.
وی با اشاره به کاهش پنج تا 15 درجه ای دما در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از روز جمعه همراه با یخبندان، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده ای و مناطق کوهستانی پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از مردم خواست اقدام لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی انجام دهند.
اشجعی ادامه داد: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی شرایط ناپایدار جوی تا روز یکشنبه در استان تداوم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دمای کنونی تبریز 9 درجه سانتی گراد بالای صفر است، گفت: دمای هوای این شهر در 24 ساعت آینده در گرمترین زمان به 15 درجه بالای صفر و در سردترین زمان به 5 درجه بالای صفر می رسد.
اشجعی افزود: هم اکنون جلفا با 16 درجه سانتی گراد گرمترین و تبریز با 8 درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهرهای استان به شمار می رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار