عباس روهینا بسیجی کارآفرین و یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر توانسته با توسعه یک واحد گاوداری، اشتغالی پایدار را برای خود و خانواده‌اش ایجاد نماید
کد خبر: ۸۹۵۰۸۶۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
به گزارش  خبرگزاری بسیج از کرمان؛ رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بار‌ها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند.

شهرستان رودبار یکی از شهر‌های جنوبی استان کرمان است که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال را دارد که امسال نیز شاهد اقدام عملی بسیاری از بسیجیان این شهرستان در این راستا هستیم.

صبح امروزهمزمان با آغاز هفته بسیج حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه بخش جازموریان و رستم پور کریمدادی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رودبارجنوب و مسئول بسیج سازندگی ناحیه رودبارجنوب از طرح اقتصاد مقاومتی بخش جازموریان در عرصه پرورش دام سنگین بازدید نمودند.

توسعه اقتصادی مهمترین هدف طرح‌های اقتصاد مقاومتی است

رستم پور کریمدادی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رودبار در حاشیه‌ی بازدید از این طرح‌ها به خبرنگار ما گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی اجرا می‌شود و هدف بسیج از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصادی و کمک به معیشت مردم در قالب کارگاه‌های کوچک خانگی و اشتغالزایی برای جوانان است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رودبار با بیان اینکه بسیج سازندگی در تلاش است تا با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید و خودکفایی جامه عمل بپوشد اظهار داشت: از اقدامات سپاه ناحیه رودبارجنوب پرداخت وام به افراد متقاضی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی است که ضمن معرفی به بانک، افراد واجد شرایط می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند در سال گذشتهچندین مورد تسهیلات اقتصاد مقامتی به واحد‌های گاوداری سطح شهرستان پرداخت شده است.

 
تجلی خودباوری با پروررش دام سنگین در رودبارجنوب
عباس روهینا بسیجی کارآفرین و یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر توانسته با توسعه یک واحد گاوداری، اشتغالی پایدار را برای خود و خانواده‌اش ایجاد نماید.

وی که یکی از دامداران موفق در منطقه محروم جازموریان است، با بیان اینکه با بهره‌گیری از رویکرد اقتصاد مقاومتی به موفقیت‌های خوبی دست‌یافته بیان داشت: فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با ایجاد یک گاوداری در فضای هرچند محدود شروع کردم و در سال گذشته توانستم با دریافت وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رودبارجنوب ضمن افزایش تعداد دام‌ها و شیر تولیدی به ادامه فعالیت خود در این عرصه امیدوارتر شوم.

وی با اشاره به اینکه ابتدا با ۸ راس اقدام به نگهداری و پرورش دام سنگین کردم افزود:با اخذ تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی از بسیج سازندگی ناحیه رودبارجنوب و همچنین مبلغ ۱۵ میلیون تومان سرمایه شخصی توانستم با ۳۰ میلیون تومان این تعداد را به ۱۵ راس افزایش بدهم.

تجلی خودباوری با پروررش دام سنگین در رودبارجنوب
این بسیجی کار آفرین بیان داشت: شیر و کشک و روغن آن نیز به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و سالیانه چیزی حدود ۱۲ میلیون تومان برایم سود دارد.

روهینا با بیان اینکه ایجاد دامداری‌ها و انجام کار‌ها اقتصادی ازاین‌دست در روستا‌ها و شهر‌های کوچک می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال در توسعه اقتصادی کشور مؤثر واقع باشد بیان داشت: جوانان بایستی به جای ابراز گلایه از شرایط موجود، یا علی گویان، با تلاش، نه‌تن‌ها گردانه معیشت زندگی خود را بگردانند بلکه در جهت شکوفایی اقتصادی شهرستان، استان و کشورمان گام بردارند.

المان سالاری یکی دیگر از بسیجیان جازموریانی است که با دریافت وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی ناحیه رودبارجنوب زمینه اشتغال خود و یک نفر دیگر را ایجاد کند و طی یکسال ۱۲ رأس دام سنگین خود را به ۱۸ رأس افزایش دهد.

موفقیت هرچه بیشتر طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند دلسوزی و حمایت مسئولان هر منطقه از این طرح‌ها است و تقویت این طرح‌ها می‌تواند زمینه‌های ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی بسیاری از خانواد‌ها را به ویژه در روستا‌های رودبارجنوب فراهم کند.

شهرستان رودبار در ۳۳۰ کیلومتری جنوب استان کرمان قرار دارد.
ارسال نظرات