جهش فعالیت‌های ارزی بانک توسعه تعاون/ پرداخت ۳۳۰۰ میلیارد تسهیلات

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از رشد حدود ۸۰ درصدی عملکرد ارزی بانک خبر داد و بیان داشت: در ۷ ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۳۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بانک توسعه تعاون، حجت الله مهدیان با ارایه آماری از عملکرد بانک توسعه_تعاون در ۷ ماهه ابتدای سال جاری، گفت: بانک_توسعه_تعاون جوان و تنها ۸ سال از فعالیت آن می‌گذرد؛ در عین حال هر سال در فعالیت‌های این بانک جهش اتفاق افتاده است.

مدیرعامل بانک_توسعه_تعاون اظهار داشت: با همراهی بدنه و مدیران بانک اتفاقات خوبی در این سال‌ها افتاده است. ما در سال ۹۶ برای اولین‌بار به عنوان بانک_عامل طرح خرید_تضمینی_گندم انتخاب شدیم و این تکلیف یک فرصتی برای تقویت عملکرد_بانک محسوب می‌شود.

مهدیان ادامه داد: در بحث اشتغال_فراگیر و طرح دولت در ایجاد اشتغال_روستایی، بانک_توسعه_تعاون به عنوان بانک عامل شناخته می‌شود. در عین حال به همراه بانک_کشاورزی در دو طرح یاد شده حضور داریم و بزودی برنامه_دولت در این دو طرح اشتغال اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اعطای تسهیلات، بانک مطابق اساسنامه باید ۷۰ درصد منابع را به بخش_تعاون که در گرایش‌های مختلف از مسکن، صنعت، خدمات، تولید و ... فعالیت دارند، اختصاص بدهد؛ همچنین ۳۰ درصد تسهیلات_بانک نیز در سایر بخش‌ها خواهد بود.

مدیرعامل بانک_توسعه_تعاون حجم تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک در سال گذشته را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته منابع_بانک نیز حدود ۸۰ درصد رشد داشته است. در سال جاری، هدف بانک برای پرداخت تسهیلات دستکم ۶ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم در این بخش رشد ۲۰ درصدی مدنظر اتفاق بیافتد.

به گفته مهدیان، عملکرد ۷ ماهه بانک این امید را می‌دهد که بتوانیم از مرز ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات‌دهی در پایان سال جاری عبور کنیم. همچنین در ۷ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات‌دهی انجام شده و عمده مشتریان بانک نیز فعالان_اقتصادی با اولویت تعاونی‌ها هستند.

وی از رشد فعالیت‌های بانک در بخش ارزی خبر داد و افزود:‌ در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد در بخش عملکرد_ارزی بانک رشد اتفاق افتاده و فعالیت‌های ارزی بانک در قالب امور بین‌الملل و صرافی بانک رشد مناسبی داشته است.

مدیرعامل بانک_توسعه_تعاون رشد فعالیت بانک در بانکداری_الکترونیک را از اهداف بانک برشمرد و اظهار داشت: فعالیت دستگاه‌ها در کشور به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و بانک در این بخش اتفاقات خوبی را تجربه کرده و در حال حاضر تجهیز بانک به سیستم کُربنکینک در کمتر بانکی تجربه شده است.

مهدیان خاطرنشان کرد: این سیستم به بانک کمک کرده که به صورت روزانه بتوان از سطح شعب تا ستاد مرکزی، وضعیت بانک را رصد کرد. در طرح_ضربتی ازدواج نیز بانک به عنوان ۱۱ بانک عامل بود و از عملکرد آن از سوی بانک_مرکزی تقدیر به عمل آمد.

به گفته وی، در سال ۹۶ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تنها در بخش قرض_الحسنه ازدواج تسهیلات پرداخت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار