معاون پرورشی آموزش و پرورش مراغه از برپایی 175 نمایشگاه کتاب در مدارس این شهرستان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۰۷۸۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افزود: این نمایشگاه ها با هدف نهادینه کردن و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان برپا شده است.
وی ادامه داد: افزایش سطح مطالعه کتاب آموزشی و غیر درسی در کنار تعلیم و تربیت در مدارس می تواند نقش بسزایی در رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی نسل آینده ساز جامعه داشته باشد.
یزدانی اضافه کرد: امسال 15هزار جلد کتاب در قالب 300 بسته برای برپایی این نمایشگاه ها در بین مدارس این شهرستان توزیع شده است.
وی با تاکید بر جایگاه کتاب در تعلیم و تربیت گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته و کتابخانه عظیم رصدخانه مراغه که به همت خواجه نصیر الدین طوسی دایر شده بود گواهی بر این ادعاست.
یزدانی افزود: در آموزه های اسلامی و قرآنی، کتاب و کتابخوانی از جایگاه ویژه و شاخصی برخوردار بوده زیراکه معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص)، کتاب انسان ساز قرآن کریم است.
وی اضافه کرد: یکی از ابزار های آموزش صحیح نسل آینده، بهره گیری از کتاب های مفید و ارزشمند علمی، فرهنگی و اجتماعی است و فرهنگ کتابخوانی برای این منظور باید در برنامه های روزانه تمامی اقشار جامعه از بدو تولد تا بزرگسالی گنجانده شود.

ارسال نظرات