خبرهای داغ:
مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حوزه سلامت اجتماعی در ایران مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: آنچه امروز باید پاسخ دهیم جایگاه ایران در زمینه سلامت اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۵۰۷۵۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

حوزه سلامت اجتماعی در ایران مورد غفلت قرار گرفته است/ ایران رتبه ۱۰۵ جهان را در زمینه نشاط داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدحسن موسوی چلک امروز در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ایران مواد روانگردان مصرف می‌کنند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر ورودی زندان در این کشور موجود است که می‌توان گفت به ازای یک ساعت ۴۹ نفر وارد زندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌ها متأسفانه حوزه سلامت اجتماعی در ایران مورد غفلت قرار گرفته و آنچه امروز باید پاسخ دهیم جایگاه ایران در زمینه سلامت اجتماعی است، افزود: بر اساس آمار قوه قضائیه، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در ایران وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در زمینه خشونت در پرونده های قضایی ایران کشور دوم است، افزود: شاخص نشاط کشور ما از بین ۱۵۷ کشور رتبه ۱۰۵ کشور به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق در ایران صورت می‌گیرد، ادامه داد: میانگین گفتمان بین اعضای خانواده به ۱۵ دقیقه رسیده است.

موسوی چلک با اشاره به اینکه خداوند در قرآن بارها به احترام گذاشتن به سالمندان اشاره شده است، بیان کرد: متاسفانه کشور ما در زمینه سالمند آزاری رتبه سوم را کسب کرده و این در حالی است که این افراد برای جامعه و خانه ما مایه برکت هستند.

وی به نحوه کمک‌رسانی انفرادی به زلزله‌زدگان اشاره و عنوان داشت: هر یک از هموطنان ما برای کمک به زلزله زدگان به سهم خود تلاش زیادی کردند اما اینکه به صورت انفرادی یا حزبی اقداماتی انجام دهیم پیامد خوبی برای جامعه ندارد چراکه این نشان از عدم اطمینان مردم به یکدیگر و مسئولان را می‌دهد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: امروزه اندازه ماشین و وسایل زندگی ما بزرگ‌تر اما اخلاق اجتماعی از ما دور شد که بی توجهی به این معضل برای جامعه ما سم است.

وی ادامه داد: هیچ سازمانی به اندازه بهزیستی برای سلامت اجتماعی تلاش نمی‌کند و برای حل این معضل باید تمام مسئولان و ارگان‌ها در کنار هم برنامه‌ریزی کنند.

موسوی چلک دهه ۸۰  را دهه بحران های اجتماعی عنوان کرد و افزود: متاسفانه ما فراموش کردیم که چطوری در کنار هم زندگی کنیم با اینکه آمار تحصیل در ایران بالا رفته اما پدران و مادران ما بهتر از جوانان امروزی ارتباط برقرار می کردند.

وی خطاب به مسئولان اجتماعی گفت: برنامه‌ریزی ما در بخش سلامت اجتماعی نامناسب بوده و در خصوص اهمیت روابط اجتماعی غافل بوده‌ایم و در واقع این بخش را نادیده گرفتیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با توجه به اینکه در قرآن  بیش از ۷۰ مرتبه به مدارا کردن اشاره کرده است، گفت: در جامعه امروزه مدارا کردن معنای خودش رو از دست داده و به همین خاطر هر روز آمار پرونده های قضایی بیشتر می‌شود و با ورود فضاهای مجازی به زندگی ها مشکلاتش دوچندان شده است.

وی در پایان خواستار حل این معضل شد و عنوان کرد: اگر در جامعه‌ای سلامت اجتماعی رعایت شود آسیب‌های اجتماعی  کمتر خواهد شد  و در پی آن امنیت جامعه به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات