مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: لیستی از افراد ناکارآمد با پرداخت مبالغ هنگفت نماینده تهران شدند
کد خبر: ۸۹۵۰۶۸۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ آبکار مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در همایش نواصولگرایی در نگاه جریان دانشجویی که با حضور محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با این که در ظاهر با توفیقی همراه نبود، اما جای بسی امید است که یکی از افراد اثرگذار این جریان به این واقعیت رسیدند که دیگر نمی‌شود با مدل‌های از کار افتاده و نمایشی برای مردم تصمیم گرفت و راهی به جز به کارگیری نیروهای جوان خوش فکر در تصمیم گیری و تصمیم سازی برای رسیدن به اهداف نیست.
 
وی افزود: ذکر این نکته برای تاکید بیشتر لازم است تا بدانیم اصولگرایی غایت و آمال جریان انقلابی نیست چرا که اصولگرایی با گذشت سالیان سال از مطرح شدنش هنوز هم تعریف و رویکرد دقیق و روشنی از خود ندارد و روشنتر آنکه در نبود نیروهای مومن انقلابی بدنه اجتماعی قابل اعتنایی هم ندارد. 
 
آبکار گفت: مردم در سطح کشور نمود اصولگرایی را در مجلسی می‌بینند که در ظرف ۲۰ دقیقه عهدنامه برجام را تصویب می‌کند و بعضا در مناسب دولتی، قضایی و مدیریت شهری عملکردی مقابل اصول انقلاب دارند. خود تصور کنید که بعضی از ظاهر سازان لابی گر نالایق که بنا به اقتضا ریش و تسبیح دارند در شهر‌ها و روستا‌ها چه بر سر مردم آورده اند. با این وجود مفیدتر می‌دانم به جای نقد اصولگرایی و نواصولگرایی مخاطب صحبت خود را دلدادگان جریان انقلاب قرار دهند. 
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف جریان انقلابی در این سال‌ها تکیه بیشتر به ضدیت با تشکیلات رقیب است تا نمایندن دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف؛ نمونه بارز آن انتخابات گذشته که در آن مردم با آنکه به ناتوانی و بی کفایتی دولت مستقر در حل مشکلات و بحران‌های موجود اتفاق نظر داشته اند، اما به علت عدم اعتقاد به برتری گفتمان مقابل به ادامه وضع موجود رای دادند. 
 
وی اظهار کرد: ما امروزه بیش از آنکه نیازمند اسامی جدید باشیم که البته با بی سلیقگی انتخاب می‌شوند نیازمند تولید محتوا هستیم به راستی ما در حوزه فرهنگ و رسانه مشکلات عدیده اقتصادی، توسعه سیاسی و تنش‌های خارجی چه ایده‌های اجرایی داریم. بپذیریم امروز این جریان به مصرف کننده دیدگاه‌های رهبری تبدیل شده است.
 
آبکار افزود: تا حزبی نباشد که متفکران بر بستر آن هم اندیشی کنند. افراد با توان اجرایی در آن سنجیده شود و بدنه آن اثرگذاری مشخص داشته باشد باز هم شاهد آن خواهیم بود که بالاترین سطح مدیریتی کشور محل آزمون و خطای افراد و افکار می‌شود. وجود حزب نیازمند افزایش آستانه تحمل افراد هم فکر است.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه نیازمند سعه صدر و کار طاقت فرسای بلند مدت برای حصول نتیجه هستیم افزود: البته ما نیازمند حزبی پالایش شده از آلودگی‌های حزبی معمول در غرب هستیم در غیر این صورت شاهد زد و بندهای سیاسی خواهیم بود و این همان چیزی است که امروز در قالب مشکلات گریبان کشور را گرفته است. 
 
وی با اشاره به اینکه لیستی از تهران وارد مجلس می‌شود که متشکل از افراد ناکارآمدی است که برای ورود به این لیست مبالغ هنگفتی پرداخت کرده اند اضافه کرد: جای بسی تاسف است که لیست مقابلشان لیست پویا و شایسته سالاری نیست. در دولت نیز وزرایی امروز در راس کار هستند که نه به خاطر لیاقت و توانایی در حل مشکلات مردم بلکه صرفا برای سهم خواهی خود و دوستانشان در هیئت دولت حضور دارند. 
 
آبکار تصریح کرد: از اخلاق سیاسی هم چه بگوییم وقتی رئیس دولت و معاون اول آن از زلزله و آوار بر سر مردم هم پله می‌سازند برای اهداف خود، به هر حال ما باید تشکیلاتی دارای محاسن احزاب و منهای معایب آن را پی ریزی کنیم.
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: یکی از مشکلات دیگر خود سانسوری است، ما هیچ گاه از فرصت نقد دوستان خود چه در صدا و سیما، چه در بین نمایندگان مجلس و وزرای مختلف و چه در بین اعضای شورای شهر و روستا استفاده نکرده ایم و این نقد‌ها به جای ریشه دادن جریان انقلاب پتکی بر سر ما بوده است، چون رقیب آن را با مخلوطی از حقیقت و اتهامات به مردم گفته است. 
 
آبکار با بیان اینکه مطالبه گری از نهادهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان، قوه قضاییه و نهادهای امنیتی انتظامی همراه با دفاع منطقی از شان و جایگاه آن‌ها می‌توانست بسیاری از مشکلات امروز را حل کند که البته با سکوت ما همراه بوده است تصریح کرد: باید بتوانیم در چارچوب صحیح خود را بازتعریف کنیم و خود را نه در شعار بلکه در عمل طرفداران راستین اهداف پاک انقلاب نشان دهیم و ثابت کنیم با وجود این تفکر است که کشور رو به تعالی و پیشرفت می‌رود با این وجود باید بدانیم مردم حق طلب ایران نیز با ما همراه خواهند بود.
 
ارسال نظرات