خبرهای داغ:
به مناسبت هفته وقف صورت گرفت:

کلنگ‌زنی موقوفه امینی قزوین با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان

طی مراسمی به مناسبت هفته وقف و با حضور مسؤولان استانی چند پروژه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۵۰۶۸۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

یه گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، طی مراسمی به مناسبت هفته وقف و با حضور مسؤولان استانی چند پروژه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین صبح امروز کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم موقوفه محمدعلی امینی که تجاری_مسکونی بوده، در بلوار ارکیده با مساحت یک هزار و 400 متر زیربنا کلنگ‌زنی شد.
برای ساخت این موقوفه یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل موقوفه پیش‌بینی شده و ظرف 18 ماه باید به بهره‌برداری برسد.
همچنین افتتاح حسینیه امامزاده محمد(ع) رزجرد و اتمام نازک‌کاری، محراب و نصب ضریح امامزاده ابراهیم(ع) روستای طزرک از توابع بخش شال به مساحت 500 متر مربع که برای آن 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده، از دیگر پروژه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در هفته وقف است.
از دیگر پروژه‌های امروز این اداره‌کل می‌توان به افتتاح تربت‌خانه، حسینیه و رواق امامزاده اسماعیل(ع) روستای چناسک قزوین که برای آن 350 میلیون تومان هزینه شده است، اشاره کرد.
این پروژه‌ها با همکاری خیران، کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی افتتاح شد.
حسن تقی‌پور رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم با اشاره به سنت حسنه وقف اظهار داشت: برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات جامعه می‌توان به فرهنگ وقف توجه کرده و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای در ترویج این سنت الهی برداشت.
وی یادآور شد: با توجه به راهبرد سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌توان از فرهنگ وقف برای گشایش مسائل و مشکلات اقتصادی بهره‌مند شد.
رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه وقف سنت حسنه همیشه جاری است، عنوان کرد: در آیات و روایت به این مهم تأکید فراوانی شده که می‌طلبد هزینه درآمد موقوفات براساس دستور خدا و در راه کار خیر هزینه شود چراکه احیای وقف گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها