تابلوی سرامیک و مذهب نلسون ماندلا اثر رضا نوری مسئول انجمن هنر‌های تجسمی بسیج هنرمندان شاهرود به نهاد ریاست جمهوری تقدیم و تحویل شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۵۹۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، تابلوی سرامیک و مذهب نلسون ماندلا اثر رضا نوری مسئول انجمن هنر‌های تجسمی بسیج هنرمندان شاهرود به نهاد ریاست جمهوری تقدیم و تحویل شد.
این تابلو با سفال و سرامیک و بهره گیری از نقره و طلا و در دما‌های ۱۰۵۰ و ۸۳۰ درجه پخت در مرکز آفرینش‌های هنری دیزج شاهرود ساخته شده است که از نمونه کار‌های هنری استاد رضا نوری به شمار می‌آید.
این دومین اثر ارسالی از شاهرود برای ماندلا است، اثر اول دقیقاً ۲۹ آبان ماه سال ۱۳۹۲ در مراسمی که علاوه بر نمایندگان و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مسئولان فرهنگی کشور، سفرای کشور‌های آفریقایی و برخی سفرای اسلامی و کشور‌های آمریکای لاتین نیز دعوت شده بودند از تابلوی نلسون ماندلا که توسط استاد رضا نوری و هنرمندان شاهرودی وحید عباسپور و فاطمه اعتماد و بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود ساخته شده، پرده برداری و تحویل سفیر آفریقای جنوبی شد تا به رهبر این کشور تقدیم شود و سخنران این مراسم دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس بود.
شایان ذکر است ساخته کتیبه چهار متری (گدازه‌های انسانی) در مدت چهار سال و به پاس مبارزات نلسون ماندلا برای مقابله با نژاد پرستی آپارتاید ساخته شده بود در مجلس شورای اسلامی رونمایی گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها