مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

آستان مقدس امامزادگان ظرفیت خوبی برای ایجاد مراکز فرهنگی قرآنی دارد

آستان مقدس امامزادگان ظرفیت خوبی برای ایجاد مراکز فرهنگی قرآنی دارند، امیدواریم، بتوانیم به نحو احسن از ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۰۵۴۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در نشست تخصصی با فعالان و موسسات قرآنی شهرستان زنجان ضمن تبریک به مناسبت ماه ربیع‌الاول با اشاره به وجود 132 بقعه متبرکه در استان زنجان گفت: آستان مقدس امامزادگان ظرفیت خوبی برای ایجاد مراکز فرهنگی قرآنی دارند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی افزود: هدف از برگزاری این جلسه همفکری و هم اندیشی در مباحث قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ظرفیت خوبی در حوزه وقف و موقوفات وجود دارد، اظهارداشت: طبق جلسات برگزار شده راه‌کارهای خوبی برای ترویج سنت حسنه وقف اعلام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی از مکان‌هایی که می‌توان فرهنگ وقف را در آن ترویج داد، همین مؤسسات قرآنی است،تصریح کرد: به نظر می‌رسد، سبک زندگی‌ها امروز بیشتر غربی شده و از لحاظ پوشش و خوراک به نوعی از غربی‌ها الگو گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی ائمه معصومان (ع) در جامعه افزود: باید در این زمینه برنامه‌های کاربردی‌تری اجرایی کنیم.

جنتی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد قرآنی در استان از جمله طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیان کرد: این طرح با هدف عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی اجرا می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزادگان ظرفیت خوبی برای ایجاد مراکز فرهنگی قرآنی دارند، افزود: امیدواریم، بتوانیم به نحو احسن از ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود 132 بقعه متبرکه در استان زنجان گفت: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان برنامه‌های متعددی در مناسبت‌های مختلف سال اجرایی می‌شود.

جنتی همچنین به تعداد موقوفات استان نیز اشاره کرد و افزود: بیشتری موقوفات در شهرستان زنجان و خدابنده متمرکز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه 80 درصد نیات ما مربوط به عزاداری سیدالشهدا است، تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، نسبت به برآورده کردن نیازهای روز جامعه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه تببین واقفان در انجام سنت حسنه وقف طبق نیازهای روز جامعه تاثیر به سزایی در حل مشکلات اجتماعی خواهد داشت، گفت: امروز نیازهای جامعه تغییر کرده که باید بر همین اساس نسبت به ترویج فرهنگ موقوفات اقدام کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار