رئیس اداره توسعه و ترویج تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:
شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاها در حوزه اشتغال از اهداف اجرای طرح تعاون روستایی است.
کد خبر: ۸۹۵۰۵۴۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره توسعه و ترویج تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: تعاونی‌های روستایی بستر توسعه پایدار و اشتغال در کشور هستند.

علی پاک‌منش با بیان اینکه یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه ایجاد اشتغال، توجه ویژه به روستاها و استفاده از ظرفیت‌های روستایی برای توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: ایجاد تعاونی در مناطق روستایی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وی با اشاره به اینکه سالانه باید در حداقل هزار روستا طرح روستا تعاون اجرا شود، تصریح‌کرد: براساس ماده 27 قانون برنامه ششم، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی طرح تعاون روستا را مطرح کرده است که در این طرح باید برنامه‌های اقتصادی و توسعه اشتغال دولت در قالب شرکت‌های تعاونی در روستاها اجرا شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاها در حوزه اشتغال از اهداف اجرای طرح تعاون روستایی است، گفت: در این طرح ظرفیت‌های هر روستا بر اساس مزیت‌های موجود با کمک فرمانداری‌ها، دهیاران و شوراهای اسلامی شناسایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف است در برنامه ششم توسعه 54 خوشه کسب و کار تعریف و ایجاد کند، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه همچنین دولت را موظف کرده است در طول این برنامه حداقل در پنج‌هزار روستا برنامه ویژه اقتصادی برای ارتقای اقتصادی روستاها اجرا شود که امسال سهمیه استان زنجان در این حوزه 90 روستا از این پنج‌هزار روستا است.

پاک‌منش با اشاره به نقش مثبت تعاونی‌های تامین نیاز در روستاها، یادآور شد: یکی از مشکلات عمده کشاورزان روستایی عدم بازاریابی مناسب برای محصولات خود است که این امر سبب می‌شود محصول با قیمت کمتر به دست دلالان بیافتد، لذا تعاونی‌های

وی از تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج به عنوان یکی از تعاونی‌های موفق در سطح استان یاد کرد و افزود: شهر هیدج یکی از قطب‌های بزرگ تولید کفش در کشور به شمار می‌رود که تا قبل از تشکیل تعاونی برای بسیاری از مردم ناشناخته بود اما با تشکیل تعاونی هم‌اکنون کفش هیدج در بازار حرفی برای گفتن دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت این تعاونی نقشی اساسی در بازاریابی کفش هیدج ایفا می‌کند، تصریح‌کرد: این تعاونی همچنین موفق به ایجاد شهرک صنعتی تخصصی کفش نیز شده است که در فاز اول در 50 هکتار اجرا می‌شود.

ارسال نظرات